ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
موضوع:
بررسی توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی براساس نظریه هرزبرگ
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
چکیده
هدف از این پزوهش، توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه هرزبرگ بود. جامعه اماری این پزوهش معلمان تربیت بدنی زن و مرد در مقاطع مختلف تحصیلی نیشابور در سال تحصیلی 84-1383بودند که 100 نفر بودند و همگی در تحقیق شرکت کردند. این پزوهش که از نوع توصیفی است به شکل میدانی انجام گرفته است. ابزار اندازه گیری یک پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظریه هرزبرگ بودکه به تمامی 100 نفر برای تکمیل ارایه شد که به 91 مورد ان پاسخ داده شد. از امارهای توصیفی و استنباطی برای توصیف و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که در بین عوامل انگیزشی رشد فکری وارتقاء، قدردانی، پیشرفت، ماهیت مسوولیت ماهیت کار و موفقیت به ترتیب بیشترین اهمیت را در انگیزش شغلی معلمان دارند. در بین عوامل بهداشتی روابط، حقوق و دستمزد، امنیت شغلی، شرایط کار، قوانین و مقررات و سرپرستی به ترتیب دارای بیشترین اهمیت هستند. اولویت بندی عوامل انگیزشی در معلمان زن و مرد به طورجداگانه نشان داد که در بین معلمان زن قدردانی، رشد فکری و ارتقاء، پیشرفت، ماهیت کار، ماهیت مسوولیت وموفقیت و درمعلمان مرد رشد فکری و ارتقاء، قدردانی، پیشرفت، ماهیت مسوولیت، موفقیت و ماهیت کار به ترتیب بیشترین اهمیت را دارند. همچنین اولویت بندی عوامل بهداشتی در معلمان تربیت بدنی زن و مرد نشان داد که در معلمان زن روابط، شرایط کار، حقوق ودستمزد، امنیت شغلی، قوانین ومقررات و سرپرستی به ترتیب بیشترین اهمیت را در بین عوامل دارند. در معلمان مرد حقوق، امنیت شغلی، شرایط کار، روابط، قوانین و مقررات وسرپرستی به ترتیب اولویت قرار دارند.
در مورد مقایسه برخی عوامل جمعیت شناختی با عوامل انگیزشی، تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که فقط در مورد جنسیت با عوامل انگیزشی تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0p < ). در بقیه موارد مانند سطوح مختلف سنی، مدرک تحصیلی و سابقه خدمت تفاوت معنا داری مشاهده نگردید (05/0p ≥ ).
واژگان کلیدی:
انگیزش شغلی - معلمان تربیت بدنی - نظریه هرزبرگ
فهرست
* فصل اول: طرح تحقیق
* مقدمه 2
* بیان مساله 3
* ضرورت و اهمیت تحقیق 5
* اهداف تحقیق 6
* فرضیه های تحقیق 7
* پیش فرض های تحقیق 7
* محدودیت های تحقیق 8
* تعریف وازه ها 8
* فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
* ادبیات تحقیق 11
* نگرشهای مدیریت به انگیزش 12
* رویکرد کلاسیک 12
* رویکرد نئوکلاسیک 13
* رویکرد اقتضایی 14
* نگرشهای روانشناختی در زمینه انگیزش 15
* نظریه لذت طلبی 16
* نظریه غرایز 16
* نظریه تقویت 16
* نظریه شناخت 17
* نظریه های انگیزشی 17
* الف) نظریه های فعال سازی انگیزش 17
* نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو 18
* نظریه دو جنبه ای انگیزش 20
* نظریه دوعاملی انگیزش 21
* نظریه لذت گرایی مک کللند 22
* نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد 23
* ب) نظریه های فرایندی 24
* نظریه انتظار و احتمال 24
* نظریه برابری 25
* نظریه هدف گذاری 25
* نظریه تقویت و اصلاح رفتار 26
* نظری تفصیلی بر تئوری هرزبرگ 27
* پیشینه تحقیق 30
* جمع بندی 36
* فصل سوم: روش شناسی تحقیق
* مقدمه 39
* روش تحقیق 39
* جامعه اماری 39
* متغیرهای تحقیق 39
* ابزار اندازه گیری 40
* روایی و پایایی پرسشنامه 42
* نحوه امتیاز گذاری پرسشنامه 42
* روش جمع آوری اطلاعات 43
* روشهای آماری 44
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
* مقدمه 46
* توصیف اماری داده ها 46
* تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 52
* فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
* خلاصه تحقیق 57
* بحث و نتیجه گیری 59
* پیشنهادهای تحقیق
* الف- پیشنهادات برخاسته از تحقیق 71
* ب- پیشنهادات برای تحقیقات بعدی 73
* منابع و مأخذ 75
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید