مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری

دانلود پاورپوینت رشته مدیریت

تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری

مقدمه:
سیگما (σ) حرف هیجدهم از حروف الفبای یونانی و از شاخصهای مهم پراکندگی به نام انحراف معیار و در واقع مقیاسی برای سنجش انحراف است. سیگما بیانگر آن است که یک فرآیند چه اندازه از حالت مطلوب خود منحرف شده است، لذا در واقع استعاره ای است برای دقت فوق‌العاده در کاهش هزینه‌های کیفیت. استعاره‌ای که اهمیت محاسبات دقیق در فرآیند تولید و ارایه خدمات را مورد تاکید قرار می‌دهد.
پیشینه شش سیگما :
نخستین بار شش سیگما در سال 1980 مطرح گردید و شرکت های بزرگ آمریکا ( همچون موتورولا ) آن را سرلوحه عملکرد خود قرار دادند و دستاوردهای علمی ارزنده ای نیز داشتند. این روش بعدها مورد توجه اروپایی ها و ژاپنی ها قرار گرفت..
نام شش سیگما را به بیل اسمیت در دهه هفتاد نسبت می دهند. وی هم اکنون پدر شش سیگما خوانده می شود.
شش سیگما رویکردی برای پیشرفت و بهره وری!

شش سیگما چیست ؟ :

شش سیگما :
یک روش جامع بهبود اثربخشی سازمانی است که در درون خود از ساختار، برنامه و ابزارهای توانمند مدیریت کیفیت برخوردار است.
به معنی تلاش برای نزدیکی هرچه بیشتر به درجه تکامل و برتری در تولید و ارائه خدمات است.
بهبود رضایت مشتری است که دستیابی به این هدف از راه کاهش و از بین بردن ضایعات محصولات یا خدمات دارای نقص امکان پذیر است.
شش سیگما :
یک فلسفه است چون به کمک آن خطای کمتری در کار ایجاد میگردد ؛
یک اندازه گیری آماری است چون به دقت اندازه گیری محصول , خدمت و فرآیند کمک میکند ؛
یک ابزار اندازه گیری است چون سیستم اندازه گیری ایجاد میکند ؛
یک استراتژی تجاری است ، چون کیفیت بالا ، هزینه را کاهش میدهد .
کلمات کلیدی:

شش سیگما

روش DMAIC

چرخه DMADV

بهبود اثربخشی سازمانی

افزایش بهره وری با شش سیگما

فهرست مطالب

اهداف اساسی (Six Sigma) :

اهداف شش سیگما در سازمان که بسیار صریح و مورد تاکید است عبارتند از :

• افزایش سهم بازار • کاهش استراتژیک هزینه ها • رشد سود نهایی
روش DMAIC
ابزارهاییکه اغلب در فاز تعریف استفاده می شوند عبارتند از :
4. نمودار وابستگی : نمودار وابستگی ابزاری است که اظهارات افراد را در گروههای مرتبط سازماندهی می کند .
5. مدل ‏کانو : تحلیل و درک نوع نیازمندیهای مشتری .
6. بازده کلی : روشی جهت تعیین بازده فرایند جاری .
7. درخت CTO– CTQ : Critical To Quality ) ) :
ابزار های مورد استفاده در فاز اندازه گیری :
ابزارهای مورد استفاده در فاز تحلیل :
ابزارهای مورد استفاده در فاز بهبود :
چرخه DMADV :

DMADV مخفف واژه های :

Define – تعریف اهداف پروژه و قابلیت ارائه به مشتری
Measure - اندازه گیری عملکرد فعلی فرآیند
- Analyze تجزیه و تحلیل علل ریشه ای بروز عیوب
Design - طراحی اجزای فرآیند برای تامین نیازهای مشتری
Verify - تصدیق عملکرد طراحی شده و توانایی فرآیند برای تامین نیازمندیهای مشتری

ساختار شش سیگما :

‌چه‌ کسانی‌ در برنامه‌های‌ 6 سیگما حضور خواهند داشت
شش سیگما یک‌ ضرورت‌ است و نه‌ یک انتخاب‌

‌رویکرد به‌ 6 سیگما برای‌ کلیه‌ سازمانها

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


بررسی تطبیقی اثری از کمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی

دانلود مقاله رشته ادبیات،نقاشی و مجسمه سازی

بررسی تطبیقی اثری از کمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی (یوسف وزلیخا)

چکیده:
نقاشی ایرانی که با عنوان نگارگری شناخته شده است، بیشتر دارای مضامینی عاشقانه ‌- عارفانه و مذهبی است این مضامین برگرفته از شعرها و نثرهای ادبی می‌باشد که با خلاقیت هنرمند ایرانی عناصر اصلی آن به تصویر در آمده است.نخستین چیزی که در بررسی آثار ادبی و هنری نظر ما را به خود جلب می‌کند صورت عینی و مادی آن است. شعر و ادبیات از دیر باز متوجه خواست‌های متعالی بشر در زمان‌ها و مکان‌ها بوده که در اشعار شاعرانی چون سعدی جاودانه شده و عنوان شعر جهانی به آن اطلاق گردید.
شعر یوسف و زلیخا از بوستان سعدی که توسط هنرمند نقاش کمال‌الدین بهزاد ترسیم شده است، نمونه خوبی برای بیان ارتباط بین شعر و نقاشی می‌باشد. بدین ترتیب که سعدی شاعر بزرگ ایرانی این داستان قرآنی را با تخیّل و ذهنیات خود به صورت عناصر لفظی بیان کرده و بهزاد این شعر را با توجه به اعتقادات و برداشت‌های ذهنی خود با عناصر بصری به تصویر کشیده است. زبان شعر از معنا مایه می‌گیرد به همین دلیل اسباب ایجاد شعرْ مبنایی معنایی دارد و نقاش هم در استفاده از شعر علاوه بر جنبه‌های معنایی به جنبه‌ی نمادین و استعاری آن نیز توجه می‌نماید.
کلید واژه:

ادبیات

شعر

قصه

تخیّل

نگارگری

عناصر بصری و لفظی

مقدّمه:
پیوند بین نقاشی ایرانی و ادبیات را می‌توان به وفور در آثار هنرمندان نقاش دید. بدین جهت در این مقاله به بررسی تطبیقی یکی از شاهکارهای نقاشی ایرانی با عنوان «یوسف و زلیخا» اثرکمال‌الدین بهزاد و شعر شاعر بزرگ سعدی با همین عنوان پرداخته شده است تا بیان گردد که این پیوند در چه زمینه و با چه عنصری «لفظی یا بصری» در هنر نقاشی پدیدار گردیده است؟ و آیا هنرمند نقاش در این اثر تمامی عناصر شعر را جزء به جزء، به عنصر بصری و عینی تبدیل نموده یا مفهومی کلی از شعر را به عنوان موضوع انتخاب کرده و سپس تخیّلات و برداشت‌های ذهنی خود را با آن در آمیخته است؟ و دیگر اینکه نقاش مضمون «عاشقانه - عارفانه» را چگونه به تصویرکشیده است؟
شایان ذکر است برداشت‌های شخصی اینجانب نیز در موضوعات تطبیقی شعر و نقاشی بوده که در حد توان بیان گردیده است.
ضمنا موارد زیر در انتهای مقاله آورده شده است:
1- شعر سعدی و اثر کمال‌الدین بهزاد.
2- تعاریف لغات و توضیحات بیشتر با ارجاع به منبع.
3- تصاویر و توضیح پروژه عملی با عنوان تجلی عاشورا در مخلوقات با دیدی امروزی و توجه به مبانی نقاشی ایرانی.
اما در مقام عذرخواهی از استاد گرامی جناب آقای دکتر ضرغام به جهت کاستی‌های آن و جلب راهنمای و ادامه بذل محبت ایشان از خواجه مدد می‌گیرم:
به کوی میکده گیران و سرفکنده روم چرا که همین شرم آیدم زحاصل خویش
فهرست مطالب
چکیده: 2
کلید واژه: 2
مقدّمه: 3
ادبیات و شعر 4

ساختار و عناصر تشکیل دهنده قصص 5

هنر نگارگری ایرانی و بهره گیری آن از شعر 6

ویژگی های نگارگری ایرانی 7

2- ویژگی مضمونی: 8
3- ویژگی ساختاری: 9
کمال الدین بهزاد – زندگی و شیوه او 9

بررسی تطبیقی شعر با نقاشی«یوسف و زلیخا» 11

نشانه های کنشی: 12
نشانه های بویایی و چشایی: 12
نشانه های هندسی: 13
نشانه های رنگی: 13
نشانه های مکانی: 13
نشانه های زمانی: 14
نشانه های غایی: 14
نشانه های کارکردی: 14
عناصر فیگوراتیو: 14
نشانههای زمانی: 15
کمیّت (تکثّر و وحدت): 16
پویایی و ایستایی: 16
مکان: 16

مطالعه تطبیقی نشانه ها در شعر و نقاشی (نقد بینامتنی) 17

نتیجه گیری: 18
پی نوشتها : 19
منابع و مآخذ 21
فصلنامه ها و مقالات 22
ایضاح: 24
حکایت یوسف و زلیخا 26

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


توسعه راهکارهای امنیتی در بانکداری الکترونیکی

دانلود مقاله رشته مدیریت

توسعه راهکارهای امنیتی در بانکداری الکترونیکی

چکیده
یکی از الزامات اساسی جهت توسعه تجارت الکترونیکی در ایران و ورود به بازارهای جهانی وجود نظام بانکی پیشرفته و به روز می باشد. در غیر اینصورت با فقدان سیستم های مناسب و به تبع آن از دست رفتن فرصت های بازرگانی کشور در عرصه جهانی به انزوا کشیده می شود. بنابراین باید در حوزه های مدیریت امنیت کشور, مراکز تولیدی و سازمانهای مصرف کننده و بانک ها به عنوان ارتباط دهندگان مراکز مختلف ارتباط منطقی را به طور هماهنگ حفظ نمود و با آموزش و فرهنگ سازی در مورد امنیت و تلاش جهت بالابردن انگیزه استفاده از بانکداری و خدمات الکترونیکی شاهد پیشرفت اقتصادی کشور بود.
شبکه ارتباط اینترنتی ناامن است و تبادل اطلاعات از طریق اینترنت بدون در نظر گرفتن موارد ایمنی خطرناک است و افراد غیرمجاز ممکن است به اطلاعات حساس در حین انتقال و یا بر روی سرویس دهنده های بانک دسترسی پیدا کنند , آنها را تغییر دهند و یا حذف کنند. لذا باید مکانیسمی جهت ضمانت انجام هر تراکنش بانکی که در آن داده های حساس مالی نیز رد و بدل می شود وجود داشته باشد.در این مقاله در ابتدا به معرفی زیرساختهای تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی پرداخته می شود سپس سطوح مختلف بانکداری الکترونیکی بررسی شده , به ریسک ها و تهدیدات مربوطه و ریسک هایی که از جانب خود بانک ها متوجه مشتریان می باشد اشاره شده است, مشکلات عدم گسترش تجارت و بانکداری الکترونیکی در ایران مطرح شده و در انتها راهکارهای امنیتی برای هر چه بیشتر امن کردن بانکداری الکترونیکی کشورمان ارائه شده است.
کلمات کلیدی:

پول الکترونیکی

تهدیدات امنیتی

راهکارهای امنیتی

بانکداری الکترونیکی

سیستم یکپارچه بانکداری الکترونیکی

زیرساخت های بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیک

مقدمه
سال‌های اخیر, سالهای ورود جهان به "عصر اطلاعات" بوده است و بسیاری از جنبه‌های اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق کرده است. یکی از ابعاد این تحول، تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد، شرکت‌ها و دولت‌ها به وجود آمده است.مبادلات تجاری بین افراد با یکدیگر، شرکت‌ها با یکدیگر , افراد با شرکت‌ها و دولت‌ها به سرعت از حالت سنتی خود که عمدتا مبتنی بر مبادله بر منبای اسناد و مدارک کاغذی است، خارج شده و به سوی انجام مبادلات از طریق بهره‌گیری از سیستم‌های مبتنی بر اطلاعات الکترونیکی در حرکت است.تجارت الکترونیکی، ‌به دلیل سرعت، کارآیی،‌ کاهش هزینه‌ها و بهره‌‌برداری از فرصت‌های زودگذر عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است تا آنجا که گفته می‌شود عقب افتادن از این سیر تحول نتیجه‌ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصاد جهانی نخواهد داشت.
فهرست مطالب
توسعه راهکارهای امنیتی در بانکداری الکترونیکی 1
A. کلمات کلیدی: 1
II. چکیده 2
III. مقدمه 3

IV. ضرورت بکارگیری امنیت در بانکداری الکترونیکی 5

استانداردسازی 6
امنیتی 6

V. ریسکها وتهدیدات مربوط به بانکداری الکترونیکی 7

VI. ریسک های متوجه مشتریان از جانب خود بانک ها 8

VII. راهکارهای امنیتی برای توسعه بهتر بانکداری الکترونیکی 8

VIII. امنیت بانکداری الکترونیکی را می توان از چند جنبه مورد بررسی قرار داد : 8

IX. نتیجه گیری 14
X. منابع 16

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک و نقش آن در مدیریت ریسک بنگاه

دانلود مقاله رشته حسابداری

حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک و نقش آن در مدیریت ریسک بنگاه

چکیده
حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک بر ارزیابی فرآیند تجاری و پردازش استراتژیک و ارزیابی اهداف، ریسک ها و کنترل های سازمان، متمرکز است. حسابرسی داخلی با شناسایی، ارزیابی و نظارت بر ریسک شرکت، به کسب اطمینان از کفایت منابع و اینکه آنها بر اولویت ها متمرکز هستند، کمک می کند. به طور کلی، حسابرسی مبتنی بر ریسک، نواحی پرخطر را ارزیابی می نماید و مهمتر اینکه، ارزیابی مستمر ریسک را اجرا می کند.
هدف این پژوهش عبارتست از پردازش عوامل شرکتی خاص مرتبط با به کارگیری حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک. همچنین در این مطالعه، نقش حسابرسی داخلی در مدیریت ریسک بنگاه نیز، بررسی می گردد. نمونه نهایی این پژوهش دربرگیرنده 52 شرکت است. همچنین به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان می دهد تعداد شرکت هایی که روش های مبتنی بر ریسک را برای طرح ریزی برنامه سالانه حسابرسی بکار می برند در صنعت مالی نسبت به بخش های غیر مالی، بیشتر است، تعداد شرکت های که روش های مبتنی بر ریسک را برای طرح ریزی هر کار حسابرسی بکار می برند در صنعت مالی نسبت به بخش های غیر مالی، بیشتر است و ارتباطی معنادار بین نقش فعال حسابرسی داخلی در پیاده سازی مدیریت ریسک بنگاه و عضویت شرکت ها در صنعت مالی، وجود دارد.
واژگان کلیدی:

مدیریت ریسک

حسابرسی داخلی

مدیریت ریسک بنگاه

حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک

مقدمه
پیچیدگی سازمانی و گسترش معاملات تجاری در اغلب کشورها موجب شده است که مدیران بنگاه های انتفاعی و غیرانتفاعی با توجه به مسئولیت خود و در راستای دستیابی به اهداف سازمانی و به منظور کسب اطمینان از هدایت بهینه کلیه منابع، واحدی به نام حسابرسی داخلی تشکیل دهند. دامنه فعالیت های حسابرسی داخلی به مراتب بیش از پیش گسترش یافته است. از مهمترین ساز و کارهای ایفای مسئولیت پاسخگویی، کنترل های داخلی و به تبع آن حسابرسی داخلی است.
حسابرسی داخلی در تدوین روش های کنترل داخلی اعم از مالی و غیرمالی، استقرار سیستم کنترل داخلی، بررسی و ارزیابی سیستم کنترل داخلی، ارائه پیشنهادهای سازنده برای بهبود این سیستم و ارزیابی اثربخشی و کارایی استفاده از منابع بنگاه، نقشی اساسی و کلیدی دارد و در این راستا، سیستم های مالی، مدیریتی و عملیاتی و همچنین رسیدگی های ویژه را در دامنه کار خود دارد. محدوده فعالیت ها، روش ها و وظایف حسابرسی داخلی در سازمان و چگونگی گزارشگری آن باید به روشنی مشخص بوده و افراد و گروه های ذیصلاح دائماً عملکرد حسابرسی داخلی را ارزیابی نمایند. مدیران نیز باید از نتایج فعالیت های حسابرسی داخلی در جهت بهبود سازمان و اصلاح عملکردها استفاده کنند.
فهرست مطالب
عوامل مرتبط با به کارگیری حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک 1
چکیده 1
واژگان کلیدی: 2
پیشگفتار 2
مبانی نظری و پیشینه پژوهش 4
1) حسابرسی داخلی 4
2) حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک 5
3) مدیریت ریسک بنگاه و نقش حسابرسی داخلی در پیاده سازی آن 6
فرضیه های پژوهش 8
روش شناسی پژوهش 11
جامعه و نمونه آماری 12
یافته های پژوهش 12
نتیجه گیری 21
پیشنهادهای پژوهش 23
کتابنامه 25

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


ماهیت پولشویی و جرم آن

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی

ماهیت پولشویی و جرم آن

چکیده
پولشویی پدیده‌ای است که به عنوان جرمی سازمان یافته و فراملی در دهه‌های اخیر در اسناد و برنامه‌‌های بین‌المللی به دنیا معرفی شده است. این جرم یک جرم ثانویه است که به دنبال جرایم مقدمی که منافع مالی و مادی تولید می‌کنند، ارتکاب می‌یابد و به معنای مخفی کردن آگاهانه ماهیت و منشا نامشروع اموال حاصل از ارتکاب این جرایم است به نحوی که این اموال ظاهری قانونی به خود گرفته وپاک و مشروع جلوه‌ داده شوند. تفکر جرم‌انگاری این پدیده به دنبال گسترش جرایم سازمان یافته در دنیا مطرح شد و هدف این بود که با کوتاه کردن دست جنایتکاران از عواید مجرمانه‌شان، انگیزه‌ ارتکاب جرم در آنها از بین برود و به این ترتیب با مبارزه با پولشویی به مبارزه با جرایم سازمان یافته پرداخت.
علاوه بر آن میزان بالای پولشویی در جهان، خصوصیات سازمان یافتگی و فراملی بودن و بدون بزه دیده بودن این جرم، خسارات و زیان‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن و ارتباط تنگاتنگ آن با جرایم دیگر ضرورت جرم‌انگاری این پدیده را در دنیا و همچنین ایران بیشتر کرده است و به همین جهت نیز در ایران لایحه‌ای در خصوص مبارزه با پولشویی به تصویب رسید که هنوز مراحل نهایی قانون گذاری را طی نکرده است.
اسناد بین المللی و منطقه‌ای متعددی در خصوص پولشویی به تصویب رسیده است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از کنوانسیون وین 1988، کنوانسیون شورای اروپا 1990 ، دستورالعمل اروپایی 1991، توصیه‌های چهل‌گانه «فاتف» در سال 1990 و اصلاحیه‌های آنها در سال 1996 و 2000، کنوانسیون پالرمو در سال 2000 و کنوانسیون مبارزه با فساد مالی سال 2003. این اسناد راهکارهای مختلفی را برای مبارزه با پولشویی ارائه داده‌اند که به 4 قسمت راهکارهای تقنینی، راهکارهای اجرایی و اداری، راهکارهای پیشگیرانه و راهکارهای قضایی قابل تقسیم هستند.هدف از این راهکارها این است که تا جایی که ممکن است عرصه بر پولشویان تنگ شود و هزینه عملیات پولشویی برای آنها بالا رود تا ارتکاب جرم برای آنها بی‌فایده شده و در نتیجه آنها را از ارتکاب جرم باز دارد.
کلمات کلیدی:

پول‌شویی

فساد مالی

جرایم سازمان یافته

پولشویی در حقوق ایران

جرایم سازمان یافته فراملی

پولشویی در اسناد بین المللی

مقدمه
با پیشرفت جامعه بشری رفته رفته ماهیت و شکل جرایم متحول گردیده است . از نظر ماهیت مجرمان به جای اینکه در صدد تامین مایحتاج روزمره خود یا ارضای احساسات خویش با ارتکاب جرایم خشن باشند ، مترصد ثروت اندوزی با ارتکاب جرایم سود آور هستند . از نظر شکلی نیز در کنار جرایم فردی ، جرائم سازمان ‌یافته بروز کرده است ؛ گروههای سازمان یافته ای که با استفاده از مدرنترین دستاوردهای تکنولوژی به دنبال اهداف و منافع خود هستند. «رهبران این باندهای جنایتکار مدرن ، جرم را منطقی و عقلانی کرده‌اند.آنها دیگر یک فاعل باهوش تنها نبوده بلکه اعمال او و دوستانش به طور قابل ملاحظه ای سازمان یافته و تخصصی شده است .
آنها تهدید و دغدغه ای نه تنها برای پلیس بلکه کل جامعه هستند و اگرچه ابتدا به شکل مخفیانه زندگی می کردند ، اما با افزایش ثروت و قدرتشان ،‌به شکل عمومی ظاهر شده و به رقابت با سرمایه داران بزرگ و سیاستمداران می پردازند.» امروزه به ویژه جنایاتی که منفعت سرشار مادی در بر دارند به شکل سازمان یافته و توسط گروهها و باندهای مافیایی و غالباً در بعد فراملی ارتکاب می یابند. و جرایم سازمان یافته فراملی از مهمترین مشکلاتی است که در دهه های اخیر توجه کشورها و سازمانهای بین المللی را به خود جلب کرده است.
هدف غایی این گروهها تحصیل نفع مالی و مادی است؛ به گونه ای که ارتکاب جرم به یک صنعت و تجارت تبدیل شده است و درآمد حاصل از آن از درآمد بسیاری از مشاغل پردرآمد هم بیشتر است. اما با کسب این درآمدها و منافع ، زنجیره ارتکاب جرم کامل نمی شود و تکمیل آن نیاز به حفظ این درآمدها و بهره جویی از آن دارد به نحوی که ماهیت مجرمانه آن کشف نشود،‌تا علاوه بر جلوگیری از توقیف مال توسط مقامات قضایی و انتظامی ،‌وقوع جرم مبنا نیز کشف نشود؛ شخص مجرم شناسایی نشده و تحت تعقیب قرار نگیرد . در این زمان است که مساله شستشوی عواید حاصل از این جرایم مطرح می‌شود: مبادلات غیرقانونی به سبب عدم اعتماد متقابل و عدم امکان استفاده از ابزارهای متعارف و قانونی عموماً به صورت نقدی انجام می گیرد که بدین ترتیب حجم هنگفتی از نقدینگی ایجاد می شود که همواره در معرض خطراتی از قبیل سرقت،‌معدوم شدن، جلب نظر مقامات قانونی و منتهی شدن به کشف جرم مبنا قرار دارد. لذا باید به نحوی وارد اقتصاد قانونی گردد.
افزایش جرایم و افزایش حجم نقدینگی ناشی از آن در سطح جهانی موجب رشد چشمگیر پدیده پولشویی ‌گردید. به نحوی که از دهه 80 میلادی به بعد جامعه جهانی را متوجه حجم گسترده و رشد سریع این پدیده و نقش آن در ارتکاب جرایم کرد. گسترش این پدیده حاصل سه روند متمایز جهانی بوده است:‌
روند اول رشد شتابان بازارهای مالی است . در دودهه اخیر بازارهای مالی جهانی ابعادی غول آسا یافته اند به گونه ای که هیچ تراز و تعادلی میان بخشهای مالی و واقعی اقتصاد جهانی وجود ندارد و تنوع چشمگیر ابزارها ، واسطه ها و نهادهای مالی امکان نظارت پذیری را بسیار دشوار کرده است .
روند دوم انقلاب فن آوری و علمی دو دهه اخیر است . بر اثر این تحولات ،‌پیشرفت شگرفی در استفاده از رایانه و خدمات پیشرفته مخابراتی در زمینه داد و ستدهای مالی رخ داده است . بدین ترتیب دنبال کردن مسیر پول و هویت واقعی داد و ستد کنندگان دشوار و در مواردی ناممکن است .
سومین روند جهانی شدن و درهم آمیزی اقتصاد های ملی و بازارهای مالی با یکدیگر است. براساس تحولات مربوط به جهانی شدن و آزادسازی بازارهای مالی ، جابجایی پول فراتر از مرزهای ملی به سبب ارتباط و ادغام بازارها با سهولت بیشتری نسبت به قبل امکانپذیر است .
فهرست مطالب
مقدمه

بخش اول:بررسی حقوقی وجرم شناختی پولشویی

فصل اول :بررسی حقوقی پولشویی

مبحث اول: مفهوم و تعریف 5
مبحث : دوم : تاریخچه
مبحث سوم : عناصر تشکیل دهنده جرم
گفتار اول : عنصر قانونی
گفتار دوم : عنصر مادی
بند اول : شرایط مقدماتی
1. ضرورت وجود جرم قبلی
2. خصوصیات مال حاصل از ارتکاب جرم
3. خصوصیات مرتکب جرم
بند دوم: عمل مرتکب
بند سوم: شیوه ها و وسایل ارتکاب جرم
1. شیوه های مشتمل بر استفاده از بانکها
1-1 تصفیه پول
2-1 افتتاح حساب با هویت مجعول
3-1 معاملات کلان از طریق نزدیکان
4-1 وام های صوری و دروغین
5-1 اسمور فینگ
6-1 استفاده از بانکهای کارگزار
7-1 نقل و انتقال الکتریکی و استفاده از کارتهای هوشمند
8-1 بهشتهای مالیاتی
.2 شیوه های مربوط به استفاده از مؤسسات مالی غیر بانکی
1-2 حواله
2-2 استفاده از بازار بورس و خرید و فروش سهام و اوراق بهادار
3-2 استفاده از مؤسسات بیمه
.3 شیوه ها و طرق پولشویی بدون استفاده از مؤسسات مالی
1-3 قاچاق پول
2-3 استفاده از کازینوها
3-3 استفاده از مؤسسات غیر انتفاعی و خیریه
4-3 استفاده از بازا هنر و عتیقه جات و جواهرات
5-3 استفاده از متخصصان حرفه ای
بند چهارم : مراحل پولشویی
1. مرحله جایگزینی
2. مرحله لایه گذاری
3. مرحله ادغام
بند پنجم : نتیجه مجرمانه
بند ششم :مشارکت و معاونت در پولشویی
گفتار سوم :عنصر معنوی جرم

فصل دوم : بررسی جرم شناختی پولشویی

مبحث اول : هدف و ضرورت جرم انگاری
مبحث دوم : ویژگی های رایج جرم پولشویی
گفتار اول: فراملی بودن
گفتار دوم : سازمان یافتگی
گفتار سوم: بدون قربانی بودن
مبحث سوم : میزان پولشویی
مبحث چهارم :اهداف و علل پولشویی
مبحث پنجم :آثار و زیانهای پولشویی
گفتار اول :آثار و زیانهای اقتصادی
گفتار دوم : آثار و زیانهای سیاسی و اجتماعی
مبحث ششم :رابطه پولشویی و جرایم مربوط به موادمخدر
مبحث هفتم : ارتباط پولشویی و تروریسم

بخش دوم: مبارزه با پولشویی

فصل اول :اقدامات انجام گرفته در سطح بین المللی

مبحث اول: اسناد و توافق نامه های جهانی و منطقه ای
گفتار اول : کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و داروهای روانگردان مصوب 1988
گفتار دوم : اعلامیه کمیته بال
گفتار سوم:کنوانسیون شورای اروپا
گفتار چهارم : دستور العمل اروپایی در زمینه پولشویی
گفتار پنجم : کنواسیون سازمان ملل علیه جرایم سازمان یافته فراملی
گفتار ششم :کنوانسیون سازمان ملل علیه فساد مالی
مبحث دوم : نهادها و سازمانهای مبارزه با پوشویی
گفتار اول :نیروی ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (فاتف
گفتار دوم : گروه اگمونت

فصل دوم : راهکارهای ارائه شده برای مبارزه با پولشویی

مبحث اول: راهکارهای تقنینی
گفتار اول: جرم انگاری پولشویی در قوانین داخلی
گفتار دوم :پیش بینی کیفرهای متناسب با جرم
گفتار سوم :شناسایی مسئولیت کیفری برای اشخاص حقوقی
مبحث دوم: راهکارهای اجرایی و اداری
گفتار اول: مسئولیتها و تکالیف مؤسسات مالی
بند اول :رعایت اصل شناخت مشتری
بند دوم : حفظ سوابق مالی
بند سوم : گزارش موارد مشکوک
بند چهارم :تعدیل اصل رازداری حرفه ای
بند پنجم :عدم اطلاع به مشتری در خصوص گزارش موارد مشکوک
بند ششم : آموزش کارکنان وکارمندان
گفتار دوم :مسؤلیتها و تکالیف مؤسسات غیر مالی و اشخاص حرفه ای
گفتار سوم :مسؤلیتها و تکالیف نظارتی
بند اول : ایجاد واحدهای اطلاعاتی مالی (FIU)
بند دوم :کنترل نقل و انتقال پول
بند سوم :نظارت بر بانکها و مؤسسات مالی
بند چهارم : تجویز روش حمل و تحویل تحت کنترل
مبحث سوم : راهکارها و اقدامات پیشگیرانه
گفتار اول : مفهوم پیشگیری از جرم
گفتار دوم: پیشگیری از پولشویی
مبحث چهارم :راهکارهای قضایی
گفتار اول:تسهیل کشف و اثبات جرم
بند اول : پذیرش اماره مجرمیت
بند دوم ‚ استفاده از مخبرین و فنون ویژه تحقیق
گفتار دوم : مصادره و ضبط اموال
گفتار سوم : همکاری قضایی بین المللی
بند اول : نیابت قضایی
بند دوم: احاله رسیدگی کیفری
بند سوم :انتقال محکومین
بند چهارم :استرداد متهمین و محکومین
نتیجه گیری و پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ
پیوست
Organized crime
Money Laundering
International ‎instruments


***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


استفاده از پردازش تصویر برای تعیین میزان هدایت الکتریکی خاک

دانلود مقاله مهندسی خاک

استفاده از پردازش تصویر برای تعیین میزان هدایت الکتریکی خاک

چکیده
بررسی وضعیت خاک های کشاورزی یکی از مهمترین دغدغه های بخش کشاورزی و کشاورزان است. از مهمترین ویژگیهای خاک تعیین شوری خاک با استفاده از میزان هدایت الکتریکی آن است. در روش مرسوم جهت تعیین میزان هدایت الکتریکی خاک از دستگاه EC متر استفاده میشود. در این طرح هدف تعیین میزان هدایت الکتریکی خاک با استفاده از روش پردازش تصویر و مقایسه آن با نتایج بدست آمده در طرح پایش خاک های کشاورزی خراسان رضوی که توسط بخش خاک و آب مرکز تحقیقات در حال انجام است، میباشد. در این تحقیق با استفاده از نمونه های تهیه شده در طرح پایش و آنالیز رنگ تصاویر اسکن رنگی نمونه ها توسط اسکنر جنیوس(Genius) مدل Color Page - HR6X Slim ، همبستگی آنالیز رنگ نمونه ها با میزان هدایت الکتریکی خاک مورد بررسی و با ضریب همبستگی بیش از 85% مورد تائید قرار گرفته است و نشان میدهد که میتوان با استفاده از روش پردازش تصویر در مورد میزان هدایت الکتریکی خاک اظهار نظر نمود.
کلید واژه:

خاک

پردازش تصویر

هدایت الکتریکی

کدهای رنگی RGB

مقدمه
از مهمترین عملیات کشاورزی شناخت خاک به عنوان بستر اصلی رشد و نمو گیاه است. جهت شناخت خاک آزمایشات زیادی صورت میگیرد که از مهمترین آن تعیین هدایت الکتریکی که بیانگر شوری خاک است. شوری خاک یکی از عوامل محدود کننده رشد گیاهان به حساب می آید.در خاکهای مناطق خشک همانند ایران شوری وجود دارد.شوری خاک بر اثر تجمع املاح خاک می باشد و با افزایش غلظت املاح محلول افزایش می یابد.در مناطقی که میزان بارش در آنها برای نیازهای تبخیری و تعرقی گیاهان کافی نیست نمک از خاک آبشویی نمی شود و در مقادیر مضری برای گیاهان در خاکها تجمع می یابد.
اما ٬ در هر حال مسایل مربوط به نمک محدود به مناطق خشک و نیمه خشک نمی باشد و ممکن است در مناطق نیمه مرطوب نیز تحت شرایط مخصوص به خود توسعه یابد.منابع اصلی شوری خاک را تخریب کانی های خاک ٬ بارش اتمسفری و نمکهای فسیل(نمکهایی هستند که از محیط های دریایی یا دریاچه های قدیمی به جا مانده اند)تشکیل می دهند. فعالیت بشر از قبیل آبیاری و استفاده از آبهای کاملا شور یا مواد زائد صنعتی نیز باعث افزایش نمک در خاک می شود.تعیین شوری خاک از آنجایی که این املاح در روی گیاه غالبا به طور غیرمستقیم و از طریق تاثیر بر پتانسیل اسمزی و در نتیجه کاهش جذب رطوبت بوسیله ریشه ها و بذرهای جوانه زده تاثیر می گذارد ٬ دارای اهمیت فراوانی است. لذا کشت دائم خاک مستلزم کنترل شوری است.املاحی که توسط آب آبیاری به خاک اضافه می شوند٬می باید به طریق آبشویی از خاک خارج شوند(نشریه فنی موسسه آب و خاک).
فهرست مطالب
استفاده از پردازش تصویر برای تعیین میزان هدایت الکتریکی خاک 1
چکیده 1
کلید واژه: 2
مقدمه 2
شکل1- بلوک دیاگرام فرآیند پردازش تصویر 3
مواد و روشها 3
نتایج و بحث 4
شکل2- نمونه تصاویر اسکن تهیه شده از نمونه های خاک طرح پایش 4
شکل 3: هدایت الکتریکی خاک (محور عمودی ) بر اساس مجموع کدهای رنگی RGB(محور افقی) 6
منابع : 6

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


ماهیت آتش در ایران باستان

دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی

ماهیت آتش در ایران باستان

بیان مسئله
آتش و جشن های مربوط به آن دارای چه جایگاهی در ایران باستان بوده است؟ در نگاهی اجمالی و مختصر آتش از کلمه آتر گرفته شده که در گذشته آتربان یا آذربان به کسی گفته می شده که پاسبان آتش یا آتر بوده است و در بیانی ساده تر آتش از برخورد و سایش دو شیء و ایجاد جرقه بوجود می آید.واژه جشن از کلمه اوستایی سینه Yasna آمده و این کلمه از ریشه Yaz اوستایی مشتق شده که معنی ستایش کردن می دهد. از این رو واژه جشن به معنی ستایش و پرستش می باشد. کلمه دیگری که از همین ریشه آمده و در بین زرتشتیان متداول می باشد .
واژه جشن Jashen است که معنی بخصوصی به خودگرفته زرتشتیان واژه جشن را بطور کلی به مراسم عید و ایام خوشی و سرور اطلاق می کنند در حالیکه مراسم مذهبی و سرودن اوستا در آن ایام را جشن می خوانند. به نظر می رسد که یک سری علل و عواملی از قبیل فرهنگ، دین، تقدس آتش، قومیت، آداب و رسوم، جامعه آن زمان، نوع حکومت، نحوه برخوردها، و ... در بوجود آمدن این امر دخیل می باشند.امید است با انجام این تحقیق و بررسی علل و عوامل یاد شده گامی در جهت شناخت این سنت دیرینه برداشته شود.
کلمات کلیدی:

مردم شناسی

ایران باستان

چهارشنبه سوری

برگزاری جشن های آتش در ایران باستان

ضرورت و اهمیت پژوهش:
با توجه به مسائل مشاهده شده و با شناخت عواملی که روی برگزاری جشن های آتش در ایران باستان مؤثر است از جمله: جامعه، آداب و رسوم، نوع حکومت، فرهنگ، قومیت، نحوه برخوردها، دین و بسیاری از علل و عوامل دیگر می توان با انجام برنامه ریزی های صحیح در جهت شناساندن تاریخ کهن ایران که جشن های آتش یکی از جنبه های آن می‌باشد گامی اساسی در احیای تمدن کهن کشور و بالا بردن سطح معلومات تاریخ برای عبرت گیری و جلوگیری از فراموشی تاریخ تمدنی عظیم که زندگی کنونی ما را تا به امروز بدین مرحله رسانده و مقابله با تهاجم فرهنگ بیگانه که تفکر ایرانی به مرحله‌ی نابودی خواهند کشاند و فهماندن این مطلب به عوام و خواص که جامعه امروز ما به تاریخ و تمدنی شگفت و عظیم بنا بوده و اکنون که بدین مرحله رسیده مدیون چنین تمدنی گران مایه است. در کل با انجام این تحقیق می توان پله‌های ترقی را در راستای شکوفایی اندیشه های کهن و پرورش و بیداری اندیشه های امروزه برداشته و مسائل مربوطه را شناسایی و حل نموده.
فهرست مطالب
فصل اول:
- عنوان تحقیق: 1
- موضوع تحقیق 1
- بیان مسئله 2
- تعاریف نظری 5
- ضرورت و اهمیت پژوهش تحقیق 6
- اهداف تحقیق 8
مقدمه 9
فصل دوم
- جشن ماهیانه 12
- آتش بطور عموم 20
- آتش در اوستا 21

- داوری یا بازشناسی آتش 23

- انتقال آتش 24
- نور و فروغ و روشنایی و اخگر فروزان 25

- انگیزه رو آوردن به سوی روشنایی و فروغ به هنگام نیایش 31

- دَرِ مهر 32
- روشنایی و تاریکی 35

- آتش نزد اقوام مختلف 37

- اهمیت اجاق خانواده و روشن نگه داشتن آن 38

- آتش در زمان مادها 43

- آتش در زمان هخامنشیان 43

- آتش در دوره ساسانیان 44
- آتشکده 45
- انواع آتشکده 47
فصل سوم:
- چهارشنبه سوری 47

- آجیل مشکل گشا 53

- فال کوزه 55
- آش نذری 56
- کجاوه اندازی 57
- شال اندازی 58
- فالگوش 59
- قاشق زنی 60
- تطهیر و خانه تکانی 61
- بخت گشایی 62
فصل چهارم:

- جشن سده 65

- سبب نامیدن این جشن به سده 66
- مراسم جشن سده 67
- نام سده 72
- انگیزه های داستانی جشن سده 73
- نوسده، برسده 74
- جشن سده د ردوران اسلامی 77

- برگزاری جشن سده در دوران اسلامی 78

مراسم جشن سده میان زردتشتیان 79
- جشن سده پس از ساسانیان 83
فصل پنجم:

- جشن های آتش آذرگان، شهریورگان 87

- آذرگان یا آذرخش 90

- اردیبهشت گان، گلستان جشن 91

- منابع و مآخذ 93

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

دانلود مقاله رشته مدیریت بازرگانی

بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

(مطالعه موردی شهر مشهد)
چکیده
یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند،آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است.این مسئله برای سازمانهای خدماتی که محصولی ناملموس به مشتریان خویش عرضه میکنند از اهمیت مضاعف برخوردار است.
هدف از انجام این پژوهش اندازه گیری میزان وعوامل موثربررضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی(مطالعه موردی شهر مشهد) می باشد.سنجش رضایت مشتریان بر اساس مولفه هایی همچون کیفیت خدمات بانکی ، خصوصیات فیزیکی شعب ، روابط انسانی ، تبلیغات و آموزش انجام شده است وبا استفاده از مدل کانو مورد آزمون قرار گرفته است. روش استفاده شده در این تحقیق ، روش توصیفی از نوع کاربردی است که به این منظور پرسشنامه ای تهیه و تنظیم شده و بین مشتریان توزیع گردیده است .در نهایت به تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته بعد نتیجه گیری شده است.
کلمات کلیدی:

مشتری

رضایتمندی

مدل کانو

بانک کشاورزی

مقدمه :
صاحب نظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را از مهمترین وظایف و اولویت های مدیریت شرکت ها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند.یکی از الزامات مهم در پیشرفت سازمان ها و شرکت ها این است که مشتری و جلب نظر وی را سرلوحه اهداف و فعالیت های خود قرار دهند.شناخت کامل مشتری ، مقدم شمردن وی و ارائه خدمات کیفی از جمله عوامل تضمین موفقیت در بازار کسب وکار امروز هستند.تعبیری که امروزه از مشتری می شود با آنچه در گذشته رواج داشته کاملا متفاوت است.بدین معنی که مشتری دیگر خریدار صرف کالا یا خدمت نیست، بلکه یک عضوفعال و تاثیر گذار در کلیه فعالیت های تجاری به شمار می رود.
بنابراین داشتن استراتژیهای نوین، توجه به نکات مهم در برقراری ، حفظ و گسترش روابط با مشتری و تلاش برای جلب رضایت وی در کلیه مراحل ، کارایی و اثر بخشی یک سازمان را در تحقق اهداف مشتری محور افزایش می دهد ودر بلند مدت پایگاهی از مشتریان وفادار را به ارمغان خواهد آورد.واژه مشتری و رضایت مشتری در سازمانهای خدماتی ، خصوصا بانک ها به دلیل وابستگی کامل به مشتریان برای بقاء، اهمیتی دو چندان می یابد.ارائه محصولات مختلف از سوی بانک ها (خدمات بانکی)، به منظور حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید و در نهایت کسب سهم بیشتری از بازاررقابت بانکی، بیانگر این اهمیت است.بنابراین آگاهی ار تصویر ذهنی سازمان نزد مشتریان به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف و ارتقاءسطح عملکرد از اولویت های مهم همه سازمان ها به خصوص بانک ها می باشند.(حسنی، 1387)

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

دانلود مقاله رشته حقوق

حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

مقدمه
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که موجب کوچک شدن جهان عینی و بزرگتر شدن جهان ذهنی میگردد در حال تکوین و شکلدهی ساختار نوینی از روابط اجتماعی افراد است . ظهور و گسترش اینترنت و شبکه جهانی اطلاعرسانی ، تغییرات چشمگیری در زندگی انسان امروز ، رفتارها و تعاملات وی ایجاد کرده که البته پویایی جامعه را نیز به همراه داشته است . این تغییرات که به سرعت انجام شده و هماکنون با شتاب بیشتری در حال جریان است ، علوم اجتماعی را نیز تا حد زیادی متحول ساخته و از همینرو بیشتر رشته های علوم اجتماعی به فراخور حال خود با فناوری اطلاعات و ارتباطات همگام شدهاند.
بدیهی است که این فناوری نیز مانند هر علم دیگری نظاممند و قانونمند بوده و از قوانین خاص خود بهره میگیرد اما حقوق علمی نیست که خیلی سریع تحت تاثیر تغییرات ناشی از تکنولوژی قرار گرفته و همگام با آنها متحول شود . زیرا ثبات و دوام از جمله خصوصیات نهادهای حقوقی و قوانین موضوعه است . ولی هنگامی که دولتها به دنبال کنترل و یافتن راهحلهایی برای مشکلات اجتماعی به وسیله قانون هستند ( راهحلهای قانونی ) ، حقوق هم با تغییرات اجتماعی ارتباط تنگاتنگی پیدا میکند و شاید به همین دلیل است که همواره آهنگ تغییر ، تحول یا اصلاح مفاهیم و موضوعات حقوقی با تاخیر زمانی نسبت به میزان رشد تحولات اجتماعی ( مثل گسترش روزافزون فناوری اطلاعات ) صورت میگیرد . تحولاتی که عمدتاً با ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات مبنا و اساس حقوق را دستخوش تغییر قرار میدهند ، مواردی هستند که در حال ازبین بردن مرزهای اقلیمی و کاهش دخالت فیزیکی ( حضور الزامی فیزیکی ) انسان در روابط حقوقی او هستند . از آنجایی که چنین تحولاتی با مبانی اصلی حقوقی در ارتباط هستند لذا حقوق هم ناگزیر از روزآمد شدن و همگام شدن با آهنگ تغییر و تحولات اجتماعی خواهد بود . چرا که توجه به روابط اجتماعی ، نتایج بسیار مهمی برای نظام حقوقی هر جامعهای دارد .
فراگیر شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات به ظهور یک جامعه الکترونیکی خواهد انجامید که تمام ارکان آن لزوماً باید در این محیط مجازی حداقل از قابلیتهای پیشین خود برخوردار باشند . ۲ بالطبع حقوق نیز که نقش تنظیم روابط افراد را برعهده دارد باید بتواند خود را با این محیط جدید وفق دهد و نقش خود را ایفاء کند . بنابراین محیط حقوقی فناوری اطلاعات از جمله مباحث مهمی است که در جامعه الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد . پیاده کردن و گنجاندن نظام حقوقی کلاسیک در فضای مجازی الکترونیکی موجب پیدایش و شکلگیری رشته نوپای حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات شده که به تدریج در حال تثبیت در نظامهای حقوقی دنیاست . منظور از حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مجموعه قواعد و مقرراتی است که در محیط فناوری اطلاعات و ارتباطات به تنظیم و کنترل روابط اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) میپردازد .
معرفی محیط حقوقی فناوری اطلاعات و تبیین موضوعات و عناوین مطرح در آن ، در دو بخش حقوق خصوصی و حقوق عمومی پیگرفته میشود و حتیالمقدور سعی خواهد شد فقط به موضوعاتی که به نظر میرسد در فضای مجازی دستخوش تغییر و تحول قرار گیرند پرداخته شود . مطالعه دقیق و بررسی جزئی محیط حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات و شناسایی تمام مولفه های متاثر از فضای الکترونیکی احتیاج به زمان و مطالعات مبنایی مفصلتری دارد و از حوصله این مقاله خارج است .
کلمات کلیدی:

امضای الکترونیکی

حقوق فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب
حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات 1
مقدمه 1

بخش اول ـ حقوق فناوری اطلاعات : حقوق خصوصی 2

گفتار اول : تجارت الکترونیک 2

مبحث اول : انعقاد قراردادهای الکترونیکی الزام آور 3
۱ . امضای الکترونیکی 3
۲ . مرجع گواهی امضای الکترونیکی 4
۳ . مزایای استفاده از امضای الکترونیکی 4
ب ) زمان ومکان دریافت دادهها 5
ج ) تصدیق ارسال و وصول 5

مبحث دوم : شیوه پرداختهای الکترونیکی 6

مبحث سوم : حمایتهای قانونی در بستر مبادلات الکترونیکی 6
گفتار دوم : حقوق مالکیت معنوی 7

مبحث دوم : وضعیت حقوق مالکیتهای معنوی در محیط فناوری اطلاعات 8

مبحث دوم : شرایط تحقق مسوولیت مدنی در محیط فناوری اطلاعات 9

بخش دوم : حقوق فناوری اطلاعات : حقوق عمومی 10

گفتار اول : حقوق جزا 10
مبحث اول : حقوق جزای داخلی 11
مبحث دوم : حقوق جزای بینالملی 13

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***


بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف

دانلود مقاله رشته مدیریت

بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف

خلاصه
این تحقیق با موضوع" بررسی شکاف بین انتظارات و ادراک مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی بانک تجارت شعب شهر زاهدان بر اساس مدل کانو و تحلیل شکاف" با هدف بررسی رابطه ی بین انتظارات و ادراک مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک تجارت انجام گرفته است. بانکها به عنوان یکی از سازمانهایی که عملکرد و فعالیت های آن در جهت تأمین منافع عمومی است، وظیفه‌هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهی قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خرید یا فروش را بر عهده دارند، که امروزه بانکها با استفاده از بانکداری الکترونیکی می توانند اکثر این خدمات را ارائه دهند.
این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نوع توصیفی پس رویدادی می باشد. هدف از انجام این تحقیق، تببین و بررسی شکاف بین انتظارات و ادراک مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی بانک تجارت شعب زاهدان است. داده های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه در پاییز 1392، جمع آوری شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین انتظارات مشتریان از سه بعد اساسی، عملکردی و انگیزشی بانک با ادراک آنان تفاوت معنی داری وجود دارد.
واژگان کلیدی:

بانک

مدل کانو

تحلیل شکاف

کیفیت خدمات

خدمات اکترونیکی

بیان مسئله
بقاء در گردونه رقابت پر تلاطم امروزی سازمانها را ناگزیر از پذیرش تغییر کرده است. خاستگاه تغییر در بیرون از مرزهای سازمان و جولانگاه آن درون سازمان است، و تغییر و عدم تعادل به تعالی ختم نخواهد شد مگر با برنامه ریزی جهت خراج شدن از تعادل، تعیین استراتژی و اهداف بلند مدت، اجرای منظم و ساختارمند برنامه های مدون در حوزه های مختلف، ارزیابی نحوه برنامه ریزی و اجرای برنامه های مورد نظر و بر طرف کردن نقاط ضعف ، تقویت نقاط قوت، استفاده از قرصت ها و مقابله با تهدیدات جهت بهبود عملکرد سیستم تصمیم گیری.
بانک به عنوان نهادی خدماتی در جامعه مطرح است و از حساسیت زیادی در ارتباط با ارکان فوق هنگام بحث پیرامون حوزه رضایتمندی مشتریان برخوردار است، چرا که موفقیت این نهاد در گرو شناسایی نیازمندیهای مشتریان، درونی نمودن نیازها در قالب برنامه های جلب وجذب و پرورش مشتریان، اجرا و در نهایت بهبود اقدامات پیشین است. بر اساس مدل کانو خدمات قابل ارائه در سازمانهای خدماتی همچون بانک را می توان بر اساس میزان رضایت مشتریان و همچنین اهمیت آن در سه گروه خدمات اساسی، خدمات عملکردی و انگیزشی دسته بندی کرد. حال با توجه به اینکه این دسته بندی به تنهایی کمکی به برنامه ریزی و تعیین استراتژی نمی نماید، می بایست از طریق به کارگیری مدلهایی همچون مدل تحلیل شکاف به بررسی فرصتها و تهدیدات موجود در خصوص شناخت نیازهای مشتریان و برنامه ریزی برای جلب رضایتمندی آنها نمود. بنابراین مسئله اصلی این تحقیق عبارت است از تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراک مشتریان از خدمات المترونیکی بانک تجارت در شهر زاهدان بر اساس ابعاد مدل کانو.
فهرست مطالب
بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف 1
خلاصه 1
واژگان کلیدی: 1
کیفیت خدمات، بانک، مدل کانو، تحلیل شکاف، خدمات اکترونیکی 1
1- بیان مسئله 2
2- ضرورت و اهمیت تحقیق 2
3- اهداف پژوهش 2
4- فرضیات تحقیق 2
الزامات اساسی 4
الزامات عملکردی 4
الزامات انگیزشی 5
7- مدل تجزیه و تحلیل شکاف 5
شکل3- مدل تحلیل شکاف خدمات) (Ghobadian, et.al, 2003 6
منابع 9

***جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید***