- عنوان انگلیسی مقاله: New Trends and Approaches in Instructional Desing and Technology
- عنوان فارسی مقاله: گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی
- دسته: علوم تربیتی
- فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
- تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
- جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
- ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه
هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است.پیشروی
در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی
مثل طراحی آموزشی (ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET)، مورد استفاده قرار گرفت.
هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود
دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قراردهیم.
بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان،
مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف
خواهد شد.
کلیدواژه: طراحی سیستم آموزشی، طراحی اموزشی، تکنولوژی آموزشی، راهکارهای جدید در IDT و تاریخچه
IDT
مقدمه
کلیه
معلمان و آموزشگرهایی که در فرآیند طراحی آموزشی دخیل می باشند در واقع
در این زمینه و در مقاطع مختلف سنی تدریس می کنند، این تحقیق بحث و بررسی
می کند که چطور تعریف طراحی آموزشی (ID) در طول سالها تغییر کرده و تعاریف
مورد قبول در فرایند آموزشی را ارائه می دهد. دو دیدگاه برای بررسی این
تغییرات وجود دارد. اولین دیدگاه این است که درک خود تعاریف بسیار حایز
اهمیت می باشد و دومین اینکه لازم است به این نکته توجه کنیم که نام واقعی
رشته تحصیلی بوسیله متخصصان مختلف، تغییر داده شده است. طراحی آموزشی (ID)،
در معنای دیگر، با عبارت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
آموزش صوتی تصویری، ارتباطات صوتی تصویری و تکنولوژی آموزشی.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید