پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مدیریت
دسته: مدیریت
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات پروژه: 57
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
ظهور سازمانهای اجتماعی و گسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است.
وبه
این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای
خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود. بدیهی
است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش
نیازمند نوعی مدیریت است. یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی
غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است
. معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد می کند. که برای فرد یا
افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک
عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.
تعریف مدیریت:
مدیریت
فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی
سازماندهی بسیج منابع و امکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف
سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
واقعا
باید گفت؛ که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟ دانش مدیریت تا
چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از
طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی
را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است. و بخشی را که موجب به
کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به
عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن.»
نظریه نقشهای مدیریتی
جدیدترین
نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را
مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا
نقشهای مدیری را معین کرد. آدیزس (adizes) با مطالعه مدیریت برای اداره
موثر هر سازمان چهار نقش «مدیر تولید اجرای ابداعی و ترکیبی» را لازم
میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی
ارتباط دارد. زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی، صنعتی یا اداری یک سیستم
اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم
پیوسته زیادی هستند. که شامل خرده سیستم های انسانی، اجتماعی، اداری،
ساختاری، اطلاعاتی، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است. ادریزس این چنین
استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک
مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی، رئیس
، مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و
شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها مدیری نیاز دارد.
![](http://up.mihanhamkar.com/uploads/download-mihanhamkar-com.gif)
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید