مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

ترجمه مقاله افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

عنوان انگلیسی مقاله:  Dynamic Stability Enhancement of Power System using Fuzzy Logic Based Power System Stabilizer
عنوان فارسی مقاله:  افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
سیستم قدرت یک سیستم دینامیکی است و دائما در معرض اغتشاشات است.
این مهم است که این اختلالات سیستم را به شرایط ناپایدار نبرد. برای این منظور، سیگنال های اضافی به دست آمده از انحراف، انحراف تحریک و قدرت شتاب به داخل تنظیم کننده های ولتاژ تزریق شده است. دستگاه این سیگنالها را به  به عنوان پایدار کننده سیستم. قدرت فراهم می کند استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت  در بهره برداری از سیستم های قدرت الکتریکی بزرگ بسیار رایج شده است. PSS معمولی که با استفاده از جبران پس پیش، که در آن گین تنظیم طراحی شده برای شرایط عملیاتی خاص، تحت شرایط بارگذاری مختلف عملکرد ضعیف می دهد بنابراین طراحی یک پایدار کننده که می تواند  عملکرد خوب در تمام نقاط عملیاتی از سیستم های قدرت الکتریکی ارائه کند بسیار دشوار است. به تلاش برای پوشش طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی، کنترل منطق فازی به عنوان یک راه حل ممکن برای  غلبه بر این مشکل، پیشنهاد شده است. در نتیجه با استفاده از اطلاعات زبانشناس و اجتناب از یک مدل ریاضی سیستم پیچیده، در حالی که عملکرد خوب تحت شرایط عملیاتی مختلف می دهد. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله یادگیری الکترونیکی در چین

عنوان انگلیسی مقاله:  GUEST EDITORIAL E-learning in China
عنوان فارسی مقاله:  یادگیری الکترونیکی در چین.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله اینست که زمینه­ای در این موضوع خاص تنظیم نماید تا وضعیت یادگیری الکترونیکی در چین را کاوش کند. این موضوع بستگی به نامتوازن بودن توسعه در نیمه توسعه یافته شرق و نیمه توسعه نیافته غرب دارد. و در واقع بسیاری از دانش ­آموزانی که در دوره متوسطه فارغ ­التحصیل می­شوند، نمی­توانند وارد دانشگاه های معتبر شوند. این انگیزه ­های توسعه یادگیری در چین می­باشد. اکنون با سرعت توسعه اقتصادی، چین این توانایی را دارد که با ساماندهی عالی دیگر شرایط ضروری برای مدارس و دانشگاهها را فراهم کند. یادگیران الکترونیکی بر این باورند تا به حدی برسند که که به روشهایی با معلمان و اساتید باتجربه وارد گفتگو بشوند. دولت چین گام هایی در جهت پروژه­های ملی برای برقراری یا بهبود زیرساخت در آموزشگاه ها و تعدادی از مدارس آنلاین چینی برداشته است و دانشکده ­های آموزشی برای اجرای برنام­ه های یادگیری الکترونیکی تاسیس کرده است.  
طراحی/روش شناسی/ مسیر:
این مقاله موارد مطالعاتی مسایل مهم یادگیری الکترونیکی در چین را دربر دارد.
یافته ها: استفاده از اطلاعات و فناوری ارتباطات در تحصیل از مراحل مختلف درچین است. این بررسی­ها تصویر روشنی از توسعه یادگیری الکترونیک در چین و چالش هایی که با آن روبرو شدند را نشان می­دهد.
مفاهیم عملی:
این مقاله خلاصه­ ای از یادگیری الکترونیکی در چین است. این اطلاعات برای سیاستمداران، مدیران و اساتید مفید است. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی

عنوان انگلیسی مقاله:  New Trends and Approaches in Instructional Desing and Technology
عنوان فارسی مقاله:  گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی.  
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است.
پیشروی در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی مثل طراحی آموزشی (ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET)، مورد استفاده قرار گرفت. هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قراردهیم. بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان، مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف خواهد شد. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله تعریف ورزش پیلاتس

عنوان انگلیسی مقاله: Defining Pilates exercise: A systematic review
عنوان فارسی مقاله: تعریف ورزش پیلاتس: بررسی سیستماتیک.
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:

اهداف:
توصیف ورزش پیلاتس بر اساس نوشته های قبلی همکاران و در مقایسه با تعریف های استفاده شده در مقاله ها با شرکت کنندگان سالم و افرادی با ناراحتی کم کمر.

طرح:
بررسی سیتماتیک از مقاله انجام شد. بررسی و تحقیقی در مورد پیلاتس با حداکثر داده های کتابخانه کوکران و مدلاین و شاخص های جمعی برای پرستاران و متفقین بهداشت و سلامتی و پایگاه اطلاعاتی فیزیوتراپی، پروکوئست: منبع سلامت و بهداشت متفقین و پرستاران، پروکوئست: پزشکی و سلامت کامل، اسکوپوس، دیسک ورزشی و وب سایت علمی انجام شد. به عنوان نتیجه، مقاله ها ملزمند تا ورزش پیلاتس را توصیف کنند و آن را در مجلات علمی به زبان انگلیسی منتشر کنند. هیچ محدودیتی در کیفیت مقالات و یا در طراحی روش وجود ندارد. بررسی محتوا برای ثبت معانی و مفاهیم کیفی ورزش پیلاتس به کار برده می شود. برای تاکید طبقه بندی های محتوا و تجهیزات و اصول سنتی پیلاتس، فراوانی محاسبه می شود. سپس فراوانی مقالات از نظر آماری با سلامت شرکت کنندگان و آنهایی که مبتلا به کمر درد هستند مقایسه می شوند.

نتایج:
119 مقاله واجد شرایط شدند. یافته ها نشان میدهند که پیلاتس یک ورزش ذهنی و جسمی است که بر قدرت و پایداری مرکزی و انعطاف پذیری و کنترل ماهیچه ها و استقرار و تنفس تمرکز دارد. تمرینات میتوانند شامل تجهیزات تخصصی باشند. موقعیت ها بطور قابل چشمگیری از نظر آماری بیشتر با شرکت کنندگانی که مبتلا به کمر درد بودند مورد بحث قرار گرفت در مقایسه با آنهایی که از سلامت کامل برخوردار بودند. اصول پیلاتس سنتی که شامل محور و تمرکز و کنترل و دقت و جریان و تنفس است بطور میانگین در 23 درصد از مقاله ها مورد بحث قرار گرفت. به غیر از بخش تنفس، این اصول در مقاله هایی که در مورد افراد مبتلا به کمر دردند تاکید نشده بودند. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی

عنوان انگلیسی مقاله:  Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia
عنوان فارسی مقاله:  مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
موفقیت کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است. هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله آموزش صنعتی؛ ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان

عنوان انگلیسی مقاله:  Industrial training: a survey on its effectiveness among undergraduates from the Faculty of the Islamic Studies
عنوان فارسی مقاله: آموزش صنعتی؛ ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آموزش صنعتی یا (فناوری اطلاعات) یکی از دروس اجباری برای دانش آموزان دانشکده مطالعات اسلامی است. هدف از برگزاری این دوره، بهبود کیفیت فارغ التحصیلان با رویارویی آنها با جهان واقعی که در آن مشغول به کار هستند می باشد. پس از چند سال از اجرای آن، دوره ها به منظور ایجاد تلنگری برای  بهبود بیشتر نیاز به بررسی دارند زیرا اثبات شده که دارای اثربخشی زیادی هستند. این پژوهش با هدف تعیین اثر بخشی برنامه های فناوری اطلاعات در میان دانشجویان دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM) و همچنین به منظور درک اهمیت اساسی مفهوم فناوری اطلاعات انجام گردید . برای این منظور 110 پرسشنامه به دانش جویان سال سوم از بخش های مختلف در FIS توزیع گردید. گروه منتخب از دانشجویان متشکل از افرادی بود که  دوره فناوری اطلاعات خود را در پایان ترم چهارم مطالعات به پایان رسانده بودند. تحقیقات توسط یک سری مصاحبات با تعدادی از سهامداران و مرجع  جامعی از کاوشها در کتابخانه برای جمع آوری مواد حمایتی از مفهوم و اساس فلسفی فناوری اطلاعات پشتیبانی می شود. اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها از طریق بسته آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهشی نشان می دهد که اثر بسیار مثبتی در دوباره شکل گیری نگرش دانش آموزان از FIS دارا است. پیشنهادات ساخته شده توسط دانش آموزانی بود که در این نظرسنجی شرکت کردند و همچنین برای بهبود اجرای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفتند. پیشنهادات قطعا در به حداقل رساندن مشکلات آتی مربوط به فناوری اطلاعات  کمک می کند. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

عنوان انگلیسی مقاله:  An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies
عنوان فارسی مقاله:   ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
طی قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده، انجام شده است. به عنوان دینی که توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی می شود، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظور حصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب می شود. در اواخر دهه  1970، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند. این مقاله به بررسی عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس

عنوان انگلیسی مقاله:  The role of emotional intelligence in increasing quality of work life in school principals
عنوان فارسی مقاله:  نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف اصلی این پژوهش بررسی هوش هیجانی و رابطه آن با کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس بود. مطالعه حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه شامل 139 نفر از مدیران مدارس در شهرستان خرم آباد است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده های مربوط به متغیرهای مورد پژوهش، از پرسشنامه های موجود کیفیت زندگی کاری و هوش هیجانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی تک نمونه ای، با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. بر اساس یافته های این مطالعه، همبستگی مثبتی بین کیفیت زندگی کاری با هوش هیجانی (000/0> (p و ابعاد آن یعنی، خود آگاهی، خود مدیریتی، کنترل روابط و آگاهی اجتماعی وجود داشت. علاوه بر این، نتایج نشان داد کیفیت زندگی کاری مدیران بالا است. اما در مقابل، هوش هیجانی مدیران در مقایسه با میانگین پرسشنامه کم بود. افزایش هوش هیجانی مدیران را قادر می سازد که محیط کاری بهتری فراهم نمایند و بدین سبب عملکرد آنها به طور گسترده ای رشد می یابد. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

عنوان انگلیسی مقاله:  Study learning and assigning homework to student in online context
عنوان فارسی مقاله:  درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 44
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امکان حذف:
 این گزینه اگر فعال گردد، افراد می توانند در هر زمانی که می خواهند قبل از دسته بندی، فایل های آپلود شده را پاک کنند.
حداکثر تعداد فایل های آپلود شده:
 حداکثر تعدادی که یک فرد می تواند آپلود کند به دانش آموزان نشان داده نمی شود، لطفا تعداد واقعی فایل های مورد نظر را در بخش توضیحات بنویسید.
امکان یادداشت برداری:
اگر فعال گردد، افراد می توانند یادداشت هایی را در متن وارد کنند. آن مشابه متن های آنلاین می باشد. این جعبه متن برای ارتباط با نمره افراد، توضیحات پیشرفت مراحل کار، یا فعالیت های نوشتاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
نوع فعالیت ها:  
سه نوع فعالیت مختلف وجود دارد.
فعالیت های آفلاین. این موارد زمانی امکان پذیر می باشد که  چنین فعالیت هایی خارج از مدل انجام گیرد. دانش آموزان می توانند توضیحاتی از این فعالیت ها را مشاهده کنند ولی نمی توانند به آپلود فایل یا موارد دیگر بپردازند. معلمان می توانند نمره ای برای تمام دانش آموزان تعیین کرده و دانش آموزان می توانند نمره شان را مشاهده کنند.
آپلود کردن یک فایل خاص. این نوع از فعالیت ها این امکان را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا یک فایل خاص را آپلود کنند. این فایل ها ممکن است به صورت اسناد پردازش شده وورد، تصویر، وب سایت فشرده شده یا موارد دیگر قابل ارائه باشد. معلمان می توانند این فعالیت ها را به صورت آنلاین نمره گذاری کنند. 
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله دوره آموزشی کلاس آنلاین

عنوان انگلیسی مقاله:  Online-Class curriculum
عنوان فارسی مقاله:  دوره آموزشی کلاس آنلاین.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: ورد قابل ویرایش word 2003 یا 2007 یا بالاتر (doc یا docx)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
موارد زیر لیستی از کلاس هایی است که ما در حال حاضر به کاربران در قالب آنلاین ارائه می دهیم. هر یک از این کلاس ها متشکل از جلسات 90 دقیقه ای بوده است. کاربران تمام کلاس ها را به صورت زنده، و بر مبنای ارائه اینترنتی مشاهده کرده در حالی که در ارتباط با تماس کنفرانس زنده بوده که به آن ها این امکان را می دهد تا توضیحاتی را داده و پرسش هایی را در طول دوره آموزشی کلاس بپرسند. بسیاری از کلاس ها حاوی مستندات تکمیلی مفصلی می باشند که برای دانلود در پایان کلاس در دسترس می باشند.
ضروریات خدمات به مشتری
شنوندگان: گیرنده و فرستنده
مهارت مورد نیاز: شرکت کننده می بایست از مبانی فرایند این کار آگاه باشد. 
ادامه مطلب ...