ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.
کلید واژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، کودکان عادی و کودکان مرزی
فهرست:
فصل 1- کلیات تحقیق ... 1
1-1- مقدمه ... ... ..... 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 5
1-4 اهداف تحقیق.. 6
1-5- سوالات تحقیق.. 6
1-6- چارچوب نظری تحقیق.. 7
1-7- تعاریف واژه ها 15
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق ... 18
2-1-تعریف هویت ... 19
2-2-مفهوم هویت ... 21
2-3-انواع هویت ... 23
2-3-1-سبک های هویت اطلاعاتی.. 25
2-3-2-سبک هویت هنجاری.. 27
2-3-3-سبک هویت سردرگم.. 28
2-4- هویت و جنسیت ... 29
2-5- سلامت روان.. 30
2-6- سلامت روانی.. 32
2-7- بهزیستی روانشناختی.. 34
2-8- مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 38
2-8-1- خودمختاری 38
2-8-2- رشد فردی ... ... ... 38
2-8-3- تسلط بر محیط ... 39
2-8-4- هدفمندی در زندگی.. 40
2-8-5- روابط مثبت با دیگران.. 41
2-8-6- پذیرش خود 42
2-9-افسردگی 43
2-10- تعریف افسردگی.. 44
2-11- شناخت افسردگی.. 45
2-12- انواع اختلال افسردگی.. 47
2-13- نشانه های افسردگی.. 50
2-14- مطالعات انجام شده 55
فصل 3 -روش شناسی تحقیق ... 63
3-1- روش تحقیق.. 64
3-2-جامعه آماری.. 64
3-3- نمونه و روش نمونه گیری.. 65
3-4- روش گردآوری اطلاعات ... 65
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات ... 66
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها 71
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات ... 72
4-1- بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها 73
4-1-1- بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت ... 73
4-1-2- بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت ... 74
4-1-3- بررسی حجم نمونه به تفکیک سن.. 75
4-1-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات ... 76
4-1-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک نوع شغل.. 77
4-1-6- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد. 78
4-2- بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق.. 79
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات ... 97
5-1- خلاصه یافته های پژوهش .... 98
5-2- بحث و نتیجه گیری.. 100
5-3- محدودیتهای تحقیق.. 104
5-4- پیشنهادهای تحقیق.. 104