مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل:بررسی سیستم تعلیق بادی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 122
______________________________________________________
مقدمه

یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطاف پذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید داشته باشد. یعنی اینکه حالت پایدار خود را حفظ نماید. بنابراین برای اینکه خودرویی پایدار باشد تعلیق آن باید خاصیت ضربه گیری بالایی داشته باشد اما همین خاصیت، خود از راحتی سرنشین خودرو می کاهد. به این ترتیب می بینیم که در خودرو همیشه تضادی بین راحتی و ایمنی وجود دارد.
مهندسین و متخصصین صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان تلاش زیادی کرده اند تا با استفاده از موادی چون فولاد، روغن و کائوچو به سطحی که در آن الزامهای راحتی و پایداری خودرو رعایت شده باشد برسند و در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافته اند. اما در زمینه پیشرفت در افزایش سرعت خودرو، می توان گفت که تقریباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهی رسیده اند.  
در مورد سرعت های بالا، باید بین راحتی و پایداری خودرو، یکی را انتخاب کرد. شرکتهای سازنده اتومبیلهای مسابقه، مسلماً پایداری خودرو را ترجیح می دهند، اما سازندگان خودروهای لوکس، راحتی را در اولویت کار خود قرار می دهند.
شناور بودن خودرو روی بالشتکی از هوا رویای مهندسین بود. در سال 1847 ((جان لوئیس)) اختراع خود را که در مورد فنرهای پتوماتیکی برای خودروهای راه آهن، لوکوموتیوها، خودروهای سنگین بود در مقاله ای به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئیس ((الاستیسیته کامل هوای جو و کاربرد آن)) به عنوان یک جانشین برای فنرهای فلزی بود. به این ترتیب، لوئیس ادعا کرد که اختراع وی اولین فنر هوایی لاستیکی است.
به کمک سیستم تعیین هوایی، دو مؤلفه راحتی و ایمنی را می توان یکجا در خودرو فراهم آورد. راز این کار در جایگزین نمودن خاصیت الاستیسیته گاز فشرده به جای فنرهای فولادی و قرار دادن بدنه خودرو بر روی چهار بالشتک پنوماتیک موجود در بالن های تعلیق می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.