عنوان انگلیسی مقاله:EVOLUTION AND FUTURE OF ENVIRONMENTAL MARKETING
عنوان فارسی مقاله:تکامل و آینده بازاریابی محیطی
دسته: حسابداری - اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
بازاریابی
محیطی (که به طور متداول به عنوان بازاریابی سبز شناخته شده است) به فرایند
فروش محصولات و/ یا خدمات مبتنی بر منافع محیطی اشاره می نماید. چنین محصول
یا خدمتی می تواند با محیط سازگار باشد یا به شیوه ای سازگار با محیط
ایجاد و بسته بندی شود. در تکامل بازاریابی سبز بسیار تعریف و تجمید شده سه
مرحله طولانی وجود دارد. مرحله اول به عنوان مرحله بوم شناختی معروف گشته
است. مرحله دوم مرحله محیطی نامیده شده است. مرحله سوم نیز به عنوان مرحله
پایدار نامیده شده است. متاسفانه، رویکرد بازاریابی سبز تا حد زیادی برای
ایجاد نقطه نظر های متفاوت در مصرف کنندگان، توسط خانه های مشترک (corporate
house) به عنوان یک شاهکار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است. موفقیت
آتی در مادیت زدایی محصول و خدمات پایدارتر برای اجتناب از کوته نظری در
بازاریابی سبز کوتاه، به طور متقاعد کننده ای به برقراری ارتباط و ارائه
ارزش مطلوب به مصرف کننده در بازار بستگی خواهد داشت.
واژه های کلیدی: بازاریابی سبز، بوم شناختی، پایدار، بازار.
مقدمه
اصطلاح
بازاریابی محیطی (که به طور متداول به عنوان بازاریابی سبز شناخته شده است)
در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 اهمیت یافت. این نوع بازاریابی زمانی در
اروپا آغاز شد که یک سری محصولات خاص برای جو زمین مضر شناخته شدند. در
نتیجه، محصولات جدید «سبز» نشان دادند که خسارت کمتری به محیط وارد می
نمایند. انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) اولین کارگاه آموزشی «بازاریابی بوم
شناختی» را در سال 1975 برگزار نمود. این اقدامات و مذاکرات این کارگاه
منجر به ایجاد یکی از کتاب های بازاریابی سبز تحت عنوان «بازاریابی بوم
شناختی» شد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید