عنوان انگلیسی مقاله: Transformational
leadership and market orientation: Implications for the implementation
of competitive strategies and business unit performance
عنوان فارسی مقاله: رهبری تحول آفرین و بازارگرایی: مفهوم هایی برای تکمیل استراتژیهای رقابتی و عملکرد واحدهای کسب وکار
دسته: اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
براساس
دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، بویژه دیدگاه مبتنی بر شایستگی و داشتن
صلاحیت در ایجاد استراتژی، مولفین یک مدل کامل از منابع، مزیتهای رقابتی و
زنجیره عملکرد شرکت را توسعه داده و مورد بررسی قرار داده اند. اصل موضوع
مدل رهبری تحول آفرین و بازارگرایی برای مدیریت به ترتیب مبتنی بر شایستگی
مدیریتی و شایستگی تحول آفرینی می باشند. این شایستگی ها باید به بازار
هدایت شوند و از طریق استراتژی های رقابتی مانند استراتژی های تمایز در
نوآوری، تمایز در فعالیتهای بازاریابی و رهبری هزینه به مزیت های رقابتی
تبدیل شوند. در حقیقت این مزیتهای رقابتی به ایجاد ماتریس عملکردی متفاوت
شرکتها به صورت کارایی و اثربخشی کمک می کنند. مولفین بعضی از مفهوم های
استراتژی رقابتی را با استفاده از یک دیدگاه مبتنی بر منابع (شایستگی و
صلاحیت ) همراه با مفهوم های مدیریتی مورد بحث قرار می دهند.
1- مقدمه
رهبری
شرکتها چندین نوع مختلف از شایستگی را دارا هستند که آنها را قادر می
سازند که به عملکرد بهترسازمانی دست یابند. دانشگاهیان و متخصصان شدیداً
معتقدند که شرکتها نیاز به گسترش و حفظ شایستگی های بی نظیری دارند که به
آنها در رابطه با رقیبانشان قدرت تشخیص می دهند. به ویژه دیدگاه مبتنی بر
منابع شرکت بر اهمیت نامحسوس، ضمنی، پیچیده و توجه به منابع اجتماعی به
عنوان منابع اصلی برتری و تداوم بخش عملکرد شرکت تاکید می کند. چندین
مطالعه، روابط داخلی در مورد شایستگی های متفاوتی که شرکتها دارا بودند را
مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این روابط پیچیده به
استرتژی های رقابتی منجر می شوند ، اما محققان مفهوم این مطالعات را به قدر
کافی بررسی نکردند. به هر حال رابطه بین استراتژی های رقابتی متفاوت و
ماتریس های عملکردی مختلف شرکت مانند کارایی و اثربخشی، نامطمئن باقی
ماند. به ویژه تحقیقات کمی این موضوع که چگونه منابع و شایستگی ها بر
عملکرد شرکت اثر می گذارند، را مورد بررسی قرار داده اند.
مسئله
این مقاله این است که استراتژی های رقابتی متفاوت، پلی برای تفاوت میان
شایستگی ها و عملکرد شرکت می باشند. بر اساس چهار چوب مفهومی ( Pay و
Wensley در 1998 و Morgan و Hunt در 1995) این مطالعه، منابع، مزیتهای
رقابتی و زنجیره عملکردی شرکت را مورد بررسی و توسعه قرار داده است.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید