ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
عنوان کامل: بررسی تأثیر ناکامی در میزان پرخاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان قروه
تعداد صفحات: 96
دسته: روش تحقیق، روانشناسی، علوم تربیتی
فهرست
فصل اول
سازمان اصلی گزارش
(الف) مقدمه
(ب) طرح مسئله
موضوع این تحقیق:
«بررسی تأثیر ناکامی در میزان پرخاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان قروه»
(پ) هدف تحقیق
(ت) فرضیه تحقیق
(ج) تعریف عملیاتی متغیرها و اصطلاحات:
پرخاشگری
پرخاشگری در حیوانات:
با رفتار پرخاشگرانه دیده می شود: خود داری مادران در برابر فرزندان، بزرگتر ها در برابر کوچکترها و …
داده های فیزیولوژی درباره پرخاشگری:
دیدگاههای مختلف در مورد پرخاشگری:
نتیجه:
انواع عکس العملهای پرخاشگرانه:
فصل دوم:
ادبیات مربوط به تحقیق
پیشینه تحقیق
تحلیلی از تحقیق های پیشین
الف) تحقیقات د رزمینه پرخاشگری:
از عوامل موثر در پرخاشگری می توان عوامل ذیل را نام برد.
ب) تحقیقات در زمینه ناکامی:
علل پیدایش ناکامی:
– واکنشهای ناشی از ناکامی:
تدابیر موثر برای تحمل ناکامی:
ج) تحقیق در رابطه با آزمون روز نزوایگ:
فصل سوم
روش تحقیق
1- جامعه:
2- نمونه و نمونه گیری:
3-طرح تحقیق:
4-متغیرها
انواع پرخاشگری طبق تابلوی روزنزوایگ:
عوامل یازدهگانه ناکامی و پرخاشگری درآزمو ن روزنزوایگ:
1- ثبات بیرونی پرخاش (E)
2- ثبات درونی پرخاش (I)
3- ثبات در ناپرخاشگری (M)
4- تنبیه به سرزنش بیرونی (E)
5- عامل (E) معرف نوعی از تغیرات عامل (E است.
6- تنبیه و سرزنش درونی (I)
7- عامل (I) معرف نوعی از تغییرات عامل (I) است
8- بدون تنبیه و سرزنش (M)
9- مقاومت بیرونی (e)
10- مقاومت درونی (I)
11- بدو ن مقاومت (m)
شیوه و مفهوم اساسی تجزیه و تحلیل آزمون روزنزوایگ:
6-روشهای آماری:
1- محاسبه G. C. R تطابق باگروه:
2- محاسبه نیمرخها:
3- محاسبه انگاره ها: (انگاره کلی کلاسیک)
4- محاسبه گرایشها:
فصل چهارم
«خلاصه و نتیجه گیری»
1- بیان مجدد مسأله:
2- توصیف روشهای بکار رفته:
3- یافته های اصلی و نتیجه گیری:
نتیجه گیری کلی:
بر اساس نتایج تحقیق بعمل آمده می توان گفت: احتمالا متیغر مستقل، در
دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی تاثیر چندانی نداشته است، چون عکس العملهای
پرخاشگرانه پسران گروه آزمایشی و گروه کنترل مشابه بوده است ولی متغیر
مستقل در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی تاثیر داشته و عکس العملهای
پرخاشگرانه آنها (در گروه آزمایشی وگروه کنترل) متفاوت بود.
1- توصیه برای پژوهشهای بعدی:
پیشنهادات:
منابع