مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

رویکرد تصمیم گیری چند منظوره در مورد سیستم های مدیریت کود کشاورزی در هلند


موضوع : رویکرد تصمیم گیری چند منظوره در مورد سیستم های مدیریت کود کشاورزی در هلند

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده

تشدید دامپروری در چند دهه ی اخیر باعث افزایش نگرانی ها نسبت به تاثیرات زیست محیطی این فعالیت شده و بنابراین مدیریت کود کشاورزی اهمیت پیدا می کند. هدف اصلی مدیریتی است که در عین رسیدن به اهداف زیست محیطی باعث تعادل وضعیت اقتصادی اجتماعی کشاورزان و اجتماع شود. تصمیمات مربوط به مدیریت کود به بررسی تصمیمات موثر بر بهره وری طولانی مدت می پردازد. این مقاله ابزاری برای تصمیم گیری چند منظوره (MCDM) در مدیریت مسائل مربوط به کود در هلند به دست می دهد. این مقاله به ارائه ی کاربرد برنامه ی سازگاری و برنامه ی ریزی هدف برای بررسی پایداری منافع اجتماعی اقتصادی و زیست محیطی سیستم مدیریت کود و توصیف دیدگاه متناقض معیار های مختلف می پردازد. روش مفروض برای دست اندرکاران و سیاست گذاران ابزاری مفید در طراحی سیاست هایی است که از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در مدیریت کود تاثیر گذار هستند.

لغات کلیدی: تصمیم گیری چند منظوره، برنامه ریزی چند منظوره، برنامه ریزی سازگار، برنامه ریزی هدف، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

پروژه کارشناسی ارشد مدیریت

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 11صفحه Elsevier2014

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 26 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

سر رسید بدهی های کوتاه مدت، نظارت و مدیریت درآمدها مبتنی بر اقلام تعهدی


موضوع : سر رسید بدهی های کوتاه مدت، نظارت و مدیریت درآمدها مبتنی بر اقلام تعهدی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده

اکثر مطالعات پیشین، مبتنی بر یک رابطه مثبت بین بدهی و مدیریت درآمد، مطابق با تئوری بحران مالی است. با این حال، شواهد تجربی در مورد نظریه بحران مالی متفاوت است. جنبه دیگری از مطالعات اینگونه استدلال می کند که وام دهندگان به افرادی که بدهی کوتاه مدت دارند، به ویژه هنگامی که اعتبار شرکت در شک و تردید نیست، نقش نظارت بر مدیریت را ایفا می کنند. به منظور بررسی پیامدهای این استدلال ها بر انگیزه های مدیریت درآمد مدیران، ما نمونه ای از شرکت های ایالات متحده را در طول دوره سال های 2003-2006 مورد بررسی قرار دادیم و از این طریق دریافتیم که بدهی کوتاه مدت به گونه مثبتی با مدیریت درآمد مبتنی بر اقلام تعهدی (اندازه گیری شده توسط اقلام تعهدی اختیاری)، مطابق با تئوری بحران مالی در ارتباط است. ما همچنین دریافتیم که این رابطه برای شرکت هایی که از اعتبار بالاتری برخوردار هستند به طور قابل توجهی ضعیف تربوده (به عنوان مثال رتبه بندی شرکت های سرمایه گذاری)، و با مزایای نظارت و اهمیت دلایل بحران مالی برای مدیریت درآمد نیز سازگار است.

کلمات کلیدی: مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی، بدهی کوتاه مدت، نظارت، هزینه های نمایندگی

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 16صفحه 2013 Elsevier

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 26 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله برای ساختن ابزار برش فوق سخت


موضوع : ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله برای ساختن ابزار برش فوق سخت

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده:

روش جدیدی برای ساخت موثر ابزار برش دقیق که از مواد فوق سخت کریستاله ساخته شده است، در مقاله حاضر گزارش شده است. برای این منظور، ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله ای (EDM) بر روی مواد کریستاله الماس، که در ابتدا از EDM سیم-الکترود برای برش­کاری خشن و پس از آن EDM چرخشی دیسک-الکترود برای پرداختکاری عملیات استفاده شده بود، انجام گرفت. نتایج تجربی به دست آمده به وضوح نشان می­دهد که کاربرد روش پیشنهاد شده دو مرحله­ای برای ساخت ابزار برش دقیق، می­تواند برای تولید قطعات ماشینکاری شده که از شیشه و پلاستیک، سرامیک، مواد کامپوزیت و فلزات غیر آهنی ساخته شده اند، در مقیاس صنعتی استفاده ­شود.

کلمات کلیدی: ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله­ای، مواد فوق سخت کریستالیه الماس، دیسک- الکترود چرخشی، EDM سیمی، ابزار برش

پروژه کارشناسی ارشد مکانیک

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 8صفحه Elsevier

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 19 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ماشین های تخلیه الکتریکی کامپوزیت¬های نانوساختارهای سرامیک/کربن


موضوع : ماشین های تخلیه الکتریکی کامپوزیت­های نانوساختارهای سرامیک/کربن

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده

کوچک­سازی قطعات مکانیکی با اشکال پیچیده در پیدایش و ظهور کاربردهایی مرتبط، یک چالش بزرگ است. سرامیک سیلیکون نیترید(Si3N4) نامزد بسیار عالی برای چنین برنامه های کاربردی به دلیل خواص مکانیکی، حرارتی و تریبولوژیکی برجسته می­باشد. با این حال، برای ماشینکاری، استفاده از روش­های ماشینکاری مکانیکی معلولی مشکلاتی وجود دارد. اگر مواد رسانا الکتریکی باشند، ماشینکاری تخلیه الکتریکی (EDM) می­تواند برای تولید اشکال دقیق و پیچیده استفاده شود. در این مقاله، به منظور بررسی اثر هدایت الکتریکی بر ویژگی های EDM، تعدادی از مواد کامپوزیت نانوساختار کربن، ساخته و با استفاده از روش الکترود کمکی ارائه شده توسط نویسندگان، EDM شد. عملکرد این فرآیند به عنوان یک تابع از محتوای نانوساختار کربن و نوع آن مورد بررسی قرار گرفت. نمونه به طور جداگانه انتخاب می­شود تا نزدیک به آستانه نفوذ الکتریکی (0.9٪ حجمی و 5.3% حجمی به ترتیب برای نانولوله های کربنی (CNT) و ترکیبات نانو صفحات گرافنی (GNP) باشند.)، و بالاترین حدی که محدود شود (5.3٪ حجمی و 20.6٪ حجمی)، که در آن رسانایی الکتریکی 10 و 100 s.m-1 به ترتیب برای CNTs و نانو کامپوزیت­های GNPs بدست می­آید. علاوه بر این، نمونه­های Si3N4 خالص نیز تست شد. درصد حذف مواد، نسبت سایش الکترود و زبری سطح قطعات ماشینکاری شده برای همه شرایط آزمایش مورد بررسی قرار گرفت.

کلمات کلیدی: استهلاک EDM، عایق سرامیک Si3N4، نانوکامپوزیت Si3N4

پروژه کارشناسی ارشد مکانیک

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 6صفحه Elsevier2013

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 13 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تاثیر خزش وابسته به زمان در رفتار الکترو ترمو مکانیکی کره ی پیزوالکتریکی با استفاد


موضوع : تاثیر خزش وابسته به زمان در رفتار الکترو ترمو مکانیکی کره ی پیزوالکتریکی با استفاده از روش مندلسون

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده

این مقاله به شرح مدلی عددی برای محاسبه ی تنش، پتانسیل الکتریکی و تاریخچه ی جابجایی در یک کره ی پیزو الکتریکی توخالی که تحت فشار داخلی و میدان توزیع دما قرار دارد، می پردازد.مدل مذکور، بر مبنای روش مندلسون، تغییرات تنش، پتانسیل الکتریکی و جابجایی را با گذشت زمان در راستای ضخامت تخمین می زند. مدل ساختاری خزش برای کرنش موثر نیز بر پایه ی قانون بیلی-نورتون می باشد. از آنجاییکه کرنش ها، وابسته به زمان، دما و تنش می باشند، بنابراین فرم حل بسته ای برای معادلات ساختاری نمی توان ارائه نمود. از این رو یک روش شبه تحلیلی در ارتباط با روش تقریبات متوالی برای این تجزیه و تحلیل پیشنهاد شده است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که در شرایط مرزی مکانیکی که در آن کره به عنوان محرک عمل می کند، اثرات خزش وابسته به زمان باعث تغییر در تنش شعاعی از فشاری به کششی بعد از گذشت 15 سال می گردد. بنابراین پس از 15 سال، محرک دیگر قابل استفاده نخواهد بود. همچنین نتایج نشان می دهند که در شرایط مرزی الکتریکی که کره به عنوان سنسور عمل می کند، تنش های شعاعی در طول عمر سنسور، به صورت فشاری می باشند که این حالت بسیار مطلوب می باشد، زیرا که برای مدت طولانی می توانند مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه کارشناسی ارشد مکانیک

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 11صفحه Elsevier2013

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 21 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مدل سازی خزش مگنتوترمو الاستیک وابسته به زمان کره ی FGM ( مواد مدرج تابعی) با استفاده


موضوع : مدل سازی خزش مگنتوترمو الاستیک وابسته به زمان کره ی FGM ( مواد مدرج تابعی) با استفاده از روش حل تقریب متوالی الاستیک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده

رفتار خزشی مگنتو ترمو الاستیک کره ی جدار ضخیم ساخته شده از مواد مدرج تابعی ( FGM) که در میدان مغناطیسی یکنواخت و میدان توزیع دما قرار دارد و تحت اثر فشار داخلی می باشد، با استفاده از حل تقریب متوالی الاستیک مورد بررسی قرار گرفته است.فرض می شود که خزش ماده، خواص مغناطیسی و مکانیکی در راستای شعاع از قانون توانی تبعیت می کنند.معادله ی دیفرانسیلی برای جابجایی شامل کرنش های خزشی ، با استفاده از معادلات تعادل، تنش-کرنش و کرنش- جابجایی به دست خواهد آمد.روش شبه تحلیلی در رابطه با روش تقریب متوالی الاستیک مندلسون، برای به دست آوردن تاریخچه ی تنش و کرنش، تدوین گردیده است.تاریخچه ی تنش ها، کرنش ها و نرخ کرنش خزشی موثر از توزیع اولیه ی آنها در زمان صفر، تا زمان 55 سال در این مقاله ارائه گشته است.تنش ها، کرنش ها و نرخ کرنش موثر به صورت متغیر با زمان با نرخ کاهنده ای تغییر می یابند، به گونه ای تقریبا پس از 50 سال، حل وابسته به زمان به شرایط حالت پایدار رسیده و تفاوت قابل تمایزی در تنش ها و کرنش ها بعد از 50 و 55 سال وجود نخواهد داشت

پروژه کارشناسی ارشد مکانیک

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 10صفحه Elsevier2012

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 15 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مروری بر تکنیک های مدیریت ریسک در پروژه ها


موضوع : مروری بر تکنیک های مدیریت ریسک در پروژه ها

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده

هدف:هدف این مقاله این است که مروری بر تکنیک هایی داشته باشد که ازمدیریت ریسک در پروژه های توسعه محصول با استفاده از فلسفه­ی مهندسی معاصر (CE) حمایت میکنند.

طرح/ اسلوب شناسی/ روش: استاندارد مدیریت ریسک استرالیا/نیوزلند (AS/NZS 4360: 1999) یک ساختار مشابه برای مدیریت ریسک ارائه میدهد. این استاندارد برای پروژه های توسعه محصول در محیط CEاتخاذ شده بود. در این مقالهکاربرد تکنیک های موجود در فرایند مدیریت ریسک بررسی میشوند که اصطلاحا آنها را تکینک هایی برای ایجاد بافت، شناسایی ریسک، ارزیابی ریسک و مقابله با ریسک می­نامیم.

یافته ها: مدیریت ریسک فعالیتی در حوزه مدیریت پروژه است که به دلیل محیط کاری فعلی و توجه و رقابت جهانی، به آن توجه ویژه ای میشود.تکنیک های مرور شده در این مقاله به طور همزمان در مبنای ad hoc استفاده شده اند.شیوه­ای که بیشتر بر ریسک تمرکز داشته باشد ممکن است منجر به استفاده تلفیقی از چندین تکنیک شود که این امر سبب افزایش کارایی مدیریت پروژه میشود.

مفاهیم ضمنی: تکنیک هایی که در این مقاله مرور میشوند می توانند برای ارتقا ابزارهای مدیریت ریسک برای مدیریت و پروژه های توسعه محصول بکار برده شودند.

اصالت/ارزش: در این مقاله تکنیک هایی ذکر شده اند که میتوان از آنها در اجرای عملکردهای مدیریت ریسک در پروژه های توسعه محصول با دیدگاه CE استفاده کرد.

کلید واژه ها: مدیریت ریسک، مدیریت پروژه، توسعه محصول، مدیریت ریسک

پروژه کارشناسی ارشد مدیریت

فایل محتوای:

1)اصل مقاله لاتین 15صفحه

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 14 صفحه



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود نمونه سوالات درس حقوق تطبیقی پیام نور


موضوع : دانلود نمونه سوالات درس حقوق تطبیقی

رشته کارشناسی حقوق پیام نور

کد درس : 1223062

( فایل PDF )

این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال درس حقوق تطبیقی نیمسال دوم 92-93 + پاسخنامه
نمونه سوال درس حقوق تطبیقی نیمسال اول 92-93 + پاسخنامه
نمونه سوال درس حقوق تطبیقی نیمسال دوم 91-92
نمونه سوال درس حقوق تطبیقی نیمسال اول 91-92
نمونه سوال درس حقوق تطبیقی نیمسال دوم 90-91
نمونه سوال درس حقوق تطبیقی نیمسال اول 90-91


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود نمونه سوالات درس مالیه عمومی پیام نور


موضوع : دانلود نمونه سوالات درس مالیه عمومی

رشته کارشناسی حقوق پیام نور

کد درس : 1221038

( فایل PDF )

این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال درس مالیه عمومی نیمسال دوم 92-93 + پاسخنامه
نمونه سوال درس مالیه عمومی نیمسال اول 92-93 + پاسخنامه
نمونه سوال درس مالیه عمومی نیمسال دوم 91-92
نمونه سوال درس مالیه عمومی نیمسال اول 91-92
نمونه سوال درس مالیه عمومی نیمسال دوم 90-91
نمونه سوال درس مالیه عمومی نیمسال اول 90-91


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود نمونه سوالات درس حقوق تجارت 1 (اشخاص) پیام نور



موضوع : دانلود نمونه سوالات درس حقوق تجارت 1 ( اشخاص )

رشته کارشناسی حقوق پیام نور

کد درس : 1223029

( فایل PDF )

این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال درس حقوق تجارت 1 نیمسال دوم 92-93
نمونه سوال درس حقوق تجارت 1 نیمسال اول 92-93 + پاسخنامه
نمونه سوال درس حقوق تجارت 1 نیمسال دوم 91-92
نمونه سوال درس حقوق تجارت 1 نیمسال اول 91-92
نمونه سوال درس حقوق تجارت 1 نیمسال دوم 90-91
نمونه سوال درس حقوق تجارت 1 نیمسال اول 90-91


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید