مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقاله مدیریت پیمان و جایگاه آن در نظام مبتنی بر عملکرد


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه

مدیریت عملکرد این هدف را دنبال می کند که مدیران را به ابزاری تجهیز کند که هر لحظه تصویر عینی از عملکرد کارکنان را داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند. اغلب تصمیمات و اقدامات مدیریتی بر پایه شواهد و مستندات است و به همین دلیل مدیریت عملکرد را با سنجش عملکرد یکی می دانند و معتقدند که اجرای مدیریت عملکرد بدون ارائه یک مدل مناسب برای ارزیابی نتایج نا ممکن است. توافق نامه ها شیوه هایی هستند که مدیران سطوح انتظارات خودشان را به مجموعه ای که برنامه های عملیاتی سازمان را به اجرا در آورد بیان می کند طرف مقابل نیز انتظارات مالی و غیره خودش را به اطلاع مدیری می رسانده مدیریت پیمان جلوگیری می کند و از سوء تفاهم ها، کج روی ها و یک رابطه سالم را برقرار می کند.  ادامه مطلب ...

مقاله مدیریت برنامه ریزی


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش


مقدمه

برنامه توسعه فردی یک برنامه زمان بندی شده مکتوب برای برآورده شدن نیازهای حرفه ای افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در این برنامه سعی می گردد تا کارکنان با توجه به توانائیها و قابلیتهای خود، در راستای اهداف سازمان و شغل خویش توسعه یابند و بین نیازهای توسعه فردی و وظایف شغلی خویش ارتباطی پویا برقرار کنند. برنامه ریزی توسعه فردی به عنوان یک «ابزار کاربردی» باعث رشد و ارتقای دانش و مهارت کارکنان ازطریق مشارکت فعال سرپرستان و مدیران می شود که مهمترین ویژگی آن تعامل دو سویه کارکنان و سرپرستان (مدیران) است. در این مقاله مفاهیم مربوط به برنامه توسعه فردی (ضرورت، تعریف، اهداف و مزایا) اشاره می شود و در ادامه فرایند 6 مرحله ای از برنامه توسعه فردی (شناسایی اولویتهای عملکرد، تعیین ارزیابی نیازهای مهارتی و اهداف توسعه ای، شناسایی گزینه های توسعه و انتخاب فعالیتها، در میان گذاشتن اهداف توسعه با سرپرستان و بحث با آنها پیرامون اهداف توسعه، اجرا ونظارت بر پیشرفت فرایند)، به تفصیل تشریح می گردد.  ادامه مطلب ...

مقاله نظریه سازمان های یادگیرنده


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش


فهرست مطالب

مقدمه
تعاریف
انواع یادگیری
زمینه های شکل گیری نظریه سازمان یادگیرنده
نظریه سازمان یادگیرنده
کشش خلاق: اصل تلفیق کننده
نقشهای جدید
رهبر به عنوان طراح
رهبر به عنوان معلم
رهبر به عنوان خدمتگزار
مهارتهای جدید
ساختن دورنمای مشترک
نمایان ساختن و آزمون مدلهای ذهنی
تفکر سیستمی
ابزارهای جدید
الگوهای سیستمی پایه
ترسیم شقوق متعارض استراتژیک
روش ستون سمت چپ برای نمایان کردن مدلهای ذهنی
نقد نظریه پیتر سنج
معنای واقعی سازمان یادگیرنده
مدیریت در سازمانهای یادگیرنده
اندازه گیری یادگیری
یادداشتها

فهرست منابع


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مقاله مدیریت نوین در عرصه جهانی


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش



مقدمه

جهانی شدن، مدیریت و تجارت الکترونیک

جهانی شدن پدیده ای است که بروز آن در عصر حاضر موجب تغییر و تحولات بسیاری در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در عرصه بین المللی شده و کشورهای بسیاری را به چالش کشانده است.. یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن، افزایش رقابت درسطح بین المللی اقتصاد است. زیرا در این شرایط، همواره با کاهش هزینه های حمل ونقل، رشد حیرت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونیک و به حداقل رسیدن محدودیتهای جغرافیایی و رشد رقابت مواجه خواهیم بود که درنتیجه کارایی اقتصاد بین المللی افزایش خواهدیافت. در این میان می توان گفت مهمترین پیامد جهانی شدن بر اقتصاد کشورها رشد تجارت الکترونیک است. که عناصر آن بازار الکترونیک، تبادل الکترونیک داده و تجارت اینترنتی هستند که مبین ارتباط تنگاتنگ بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با فرایندهای بازار ومدیریت است.  ادامه مطلب ...

مقاله مدیریت منابع انسانی


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش


مقدمه

پیدایش این علم در حقیقت به توسعه علم مدیریت باز میگردد. مدیریت به معنای حرفه ای از لحاظ زمانی نهایتا ًبه یک قرن ونیم قبل بازمیگردد٬امّا معنای عام مدیریت به ابتدای تشکیل جوامع مربوط می شود. جوامع تاکنون 5 دوره راگذرانده اند:  ادامه مطلب ...

مقاله مدیریت مجموعه در محیط الکترونیکی


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش


مقدمه

در این مقاله به طور خلاصه تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و همچنین روی نقش کتابداران شرح داده می شود. عوامل موثر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و تاکید بر این نکته که ما نیاز به تغییر سیاست مدیریت مجموعه داریم بحث خواهد شد. در این مقاله سعی شده پیرامون فراهم کردن اطلاعات و دسترس پذیری قالبهای الکترونیکی مختلف مثل منابع پیوسته، دیسک فشرده، منابع اینترنتی و وب سایتها همراه با معیارهای ارزیابی آنها و همینطور در مورد سودمندی دروازه های موضوعی و مقایسه ساختار هزینه منابع الکترونیکی متفاوت بحث شود.  ادامه مطلب ...

مقاله مدیریت تغییر


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش


مقدمه

جهان همواره در حال تغییر و تحول است و ادامه حیات ذرات هستی در گرو همین تغییرات است. تغییر در همه پدیده های جهان جریان دارد و این تنها به طیف خاصی محدود نیست. تغییر پیش از پیدایش بشر وجود داشته و همیشه نیز وجود خواهد داشت. چه در غیر این صورت، در هر موقعیت و لحظه از زمان، انتقال به زمان و شرایط بعدی ممکن نخواهد بود. بشر همیشه درصدد ایجاد تغییرات مثبت، مهار تغییرات منفی و مبارزه با آثار آن بوده است و سعی نموده است که تغییرات را مدیریت نماید تا از آثار زیان بار آن در امان بماند.  ادامه مطلب ...

مقاله مدیریت مشارکتی


فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش



فهرست مطالب

مقدمه 1

اهداف مدیریت مشارکتی 2

سیر تکوین مدیریت مشارکتی 5

فلسفه و مبانی نظری مدیریت مشارکتی 7

توسعه نیروی انسانی در فرآیند مشارکت 9

امر به معروف و نهی از منکر 11

مدیریت مشارکتی و فرهنگ سازمانی 12

مدیریت مشارکتی 13

فرهنگ سازمانی، عوامل تعیین کننده 16

مدیریت مشارکتی برای حل معضلات شهری 26

نظام مدیریت مشارکتی 27

نتیجه گیری 32

منابع 33


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

14 اشتباه فاحش مدیران ارشد

موضوع: 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد

----------------------------------------

مقدمه

"رابرت دانهام"مدیر پیشین سیستمهای کامپیوتری "موتورولا" و بنیانگزار برنامه سراسری پرورش مدیران اجرایی 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می کند:


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مقاله مدیریت


فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


فهرست مطالب

مقدمه .............................. 1

تعریف مدیریت ....................... 1

نظریه نقش های مدیریتی ............. 2

خلاقیت مدیران........................ 3

چه کسی خلاقیت و نو آوری می کند ...... 3

مدیریت موفق و مؤثر.................. 4

چگونه می توان مدیر موفق و مؤثری بود. 4

برنامه ریزی......................... 5

تعریف برنامه ریزی................... 5

فلسفه و ضرورت برنامه ریزی .......... 5

سازماندهی .......................... 5

تعریف سازماندهی..................... 6

انواع مختلف سازماندهی .............. 6

تعریف سازمان رسمی .................. 6

تعریف سازمان غیر رسمی .............. 7

وظایف مدیریت ...................... 7

روند تکامل مدیریت ................. 10

رویکردهای کلاسیک..................... 11

اصل مدیریتی فایول بدین شرح اند ..... 13

رویکردهای نوین ..................... 15

مدیریت کنترل کیفیت جامع ............ 17

تعریف گروهها ی کنترل کیفیت ......... 18

کیفیت .............................. 22

اصل چهارده گانه دمینگ .............. 26

جوزف جوران ......................... 28

فیلیپ کرازبی ....................... 31

نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی .. 33

اهتمام به مدیریت انسانی ............ 36

مدیریت مبتنی بر رشد از دیدگاه قرآن . 37

مدیریت رحمانی یا رحیمانه ........... 39

نظام مدیریتی خداوند ................ 41

پردازش مدیریت رحمانی ............... 41

ویژگیهای قواعد اداری مدیریت رحمانی . 45

منابع ............................. 57


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید