مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

مقالات تحقیقاتی

انگلیسی و لاتین

پایان نامه تأثیر مصرف مکمل کراتین بر آمونیاک خون و برخی شاخصهای عملکردی و ساختاری در تکواندوکاران نخبه

عنوان کامل :

پایان نامه تأثیر مصرف مکمل کراتین بر آمونیاک خون و برخی شاخصهای عملکردی و ساختاری در تکواندوکاران نخبه

تعداد صفحات :

150

دسته :

تربیت بدنی

چکیده :

کراتین به عنوان یک مکمل نیروزای مؤثر در بین ورزشکاران شناخته شده است. هدف از این پژوهش مطالعه تأثیر مکمل سازی کوتاه مدت کراتین بر آمونیاک خون و برخی شاخصهای عملکردی و ساختاری در تکواندوکاران نخبه ( با وزن 935/7 ± 87/67 کیلوگرم ، سن 72/3 ± 75/22 ) عضو تیم  تکواندو آمن ، که دست کم مدت 3 سال سابقه عضویت در یکی از تیمهای شرکت کننده در لیگ استان تهران را داشته اند ، بود. به همین منظور 20 ورزشکار انتخاب و به صورت تصادفی و در یک طرح دوسوکور به دو گروه کراتین ( 10n= ) و دارونما ( 10n= ) تقسیم شدند. سپس گروه مکمل کراتین به مدت 6 روز ،  هر روز 20 گرم کراتین در 4 وعده ( 5 × 4 گرم ) مصرف کردند در حالیکه گروه دارونما به همین شکل و اندازه ، گلوکز مصرف کردند. در پیش آزمون و پس آزمون ابتدا  وزن و توده بدون چربی آزمودنیها توسط دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن ارزیابی شد. سپس آزمودنیها آزمونی را که شامل ده نوبت پدال زدن با حداکثر سرعت وتوان به مدت 6 ثانیه  ( 6 × 10 ثانیه ) با30 ثانیه استراحت غیر فعال بین هر تکرار ، بر روی دوچرخه کارسنج بود انجام دادند که بلافاصله بعد از این آزمون از ورید بازوئی آزمودنیها در حالت نشسته توسط یک متخصص خونگیری می شد. در ضمن حداکثر سرعت در هر 6 ثانیه رکاب زدن  یادداشت می شد و در انتها میانگین حداکثر سرعت در کل 10 تکرار محاسبه شد. در انتها از آزمودنیها آزمونهای 40 یارد سرعت و چابکی ایلینویز  به عمل آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که میزان آمونیاک خون گروه کراتین ، در پس آزمون با کاهش چشمگیری مواجه شده است. که این کاهش به لحاظ آماری معنی دار بود. علاوه بر این میانگین حداکثر سرعت رکاب زدن درگروه کراتین از 82/8 ± 02/163 دور در دقیقه در پیش آزمون به 51/8 ± 12/174 دور در دقیقه در پس آزمون رسیده بود که این افزایش نیز  به لحاظ آماری معنی دار بود( 00/0 p= ). رکورد زمان اجرای آزمون سرعت و چابکی آزمودنیهای گروه کراتین در پس آزمون ها به ترتیب 38/0و 70/0 ثانیه بهبود یافته بود که این مقادیر هم به لحاظ آماری به ترتیب در سطح 02/0p= و 01/0p= معنی دار بود. وزن هر دو گروه کراتین و دارونما نیز به ترتیب 5/1 و 53/0 کیلوگرم و توده بدون چربی گروه کراتین و دارونما نیز به ترتیب 56/1 و 68/0 کیلوگرم افزایش یافته بود که این افزایش ها نیز به لحاظ آماری معنی دار بود . به طور کلی با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت که مصرف مکمل کراتین علیرغم اینکه باعث کاهش تجمع آمونیاک در خون می شود، سرعت عملکرد را نیز در فعالیتهای تناوبی در سطح بالاتر حفظ می کند. همچنین مصرف مکمل کراتین باعث بهبود سرعت و چابکی و همچنین افزایش وزن و توده بدون چربی آنها می شود.

فهرست مطالب :

فصل اول : طرح تحقیق
1-1. مقدمه
1-2. بیان مساله
1-3. ضرورت و اهمیت تحقیق
1-4. اهداف تحقیق
1-5. متغیرهای تحقیق
1-6. فرضیات تحقیق
1-7. محدودیتهای تحقیق
1-8. تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1. مقدمه
2-2. مبانی نظری تحقیق
2-2-1. کراتین
2-2-1-1. تاریخچه کراتین
2- 2-1-2. منابع کراتین
2-2-1-3. سنتز درونی و مکانیزم کراتین
2-2-1-4. نقش کراتین در بدن
2-2-1-5. عوارض جانبی
2-2-2. آمونیاک 
2-2-2-1. متابولیسم بنیان آمین در عضله اسکاتی
2-2-2-2. پاسخهای آمونیاک هنگام ورزش
2-2-2-3. سایر حامل های بنیان آمین
2-2-2-4. انتقال آمونیاک از عضله اسکلتی
2-2-2-5. پالایشNH3پلاسمائی
2-2-2-6. سازگاری آثار مرکزی و محیطی آمونیاک
2-2-2-6-1. خستگی مرکزی
2-2-2-6-2.خستگی پیرامونی
2-2-2-7.متابولیسم آمونیاک و اسید آمینه در عضله اسکلتی ورزیده
2-2-3. سیستم غالب تولید انرژی در تکواندو و تأثیر کراتین بر آن
2-2-4. وزن
2-2-4-1. عوامل مؤثر در وزن
2-2-5. وزن بدون چربی 
2-2-6. چربی و مهارتهای ورزشی
2-2-7. سرعت
2-2-7-1. انواع سرعت و آزمونهای آن
2-2-7-2. عوامل موثر بر سرعت
2-2-8. چابکی
2-2-8-1. آزمون های چابکی
2-3. تحقیقات انجام شده در زمینه مکمل های کراتین
2-3-1. تحقیقات داخلی
2-3-2. تحقیقات خارجی
2-3-2-1. مکمل سازی کوتاه مدت
2-3-2-2. مکمل سازی کراتین و قدرت
2-3-2-3. مکمل سازی کراتین و سرعت
2-3-2-4. مکمل سازی کراتین و توان
2-3-2-5. مکمل سازی کراتین و چابکی
2-3-2-6. مکمل سازی کراتین و ترکیب بدنی
2-3-2-7. مکمل سازی کراتین و آمونیاک
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1. مقدمه
3-2. روش تحقیق
3-3. مشخصات آزمودنیها
3-4. مکمل سازی آزمودنیها
3-5. تمرینات ورزشی آزمودنیها
3-6. متغیر های تحقیق
3- 7. ابزار های اندازه گیری
3-8. روشهای اندازه گیری متغیرها
3-8-1. قد
3-8-2. خونگیری
3-8-2-1. تحلیل نمونه های خونی
3-8-3. ترکیبات بدن
3-8-4. آزمون 40 یارد سرعت
3-8-5. آزمون چابکی ایلینویز
3-9. روشهای آماری تحلیل داده ها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها
4-1- مقدمه
4-2. تجزیه و تحلیل توصیفی یافته ها
4-2-1. آمونیاک
4-2-2. سرعت
4-2-3. چابکی
4-2-4. وزن بدن
4-2-5. توده بدون چربی
4-2-6. مایعات بدن
4-2-7. کراتینین
4-2-8. میانگین حداکثر سرعت رکاب زدن
4-3. آزمون فرضیه های تحقیق
4-3-1. فرضیه اول
4-3-2. فرضیه دوم
4-3-3. فرضیه سوم
4-3-4. فرضیه چهارم
4-3-5. فرضیه پنجم
4-3-6. فرضیه ششم
4-3-7. فرضیه هفتم
4-3-8. فرضیه هشتم
4-3-9. فرضیه نهم
4-3-10. فرضیه دهم
4-4. متغیرهای وابسته به تحقیق
فصل پنجم : بحث ، بررسی و نتیجه گیری
5-1. مقدمه
5-2. خلاصه تحقیق
5-3. بحث و بررسی
5-4. نتیجه گیری
5-5. پیشنهادات
منابع
پیوستها
پیوست 1. فرم یادداشت تغذیه و تمرین آزمودنیها
پیوست 2. مواردی که در طول تحقیق باید توسط آزمودنیها رعایت شوند
پیوست 3. نمونه فرم دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن

 

فهرست جداول :

جدول2-1 ظرفیت و توان بیشینه سه دستگاه انرژی
جدول2-2. حداقل درصد چربی بدن برای مردان و زنان ورزشکار در مراحل مختلف رشد
جدول 3-1  . شاخصهای آماری سن، قد و وزن و سابقه تمرینی آزمودنیها
جدول 4-1. شاخصهای آماری مربوط به پاسخ آمونیاک گروه کراتین و دارونما
جدول 4-2. شاخصهای آماری مربوط به سرعت گروه کراتین و دارونما در پیش و پس آزمون
جدول 4-3. شاخصهای آماری مربوط به چابکی گروه کراتین و دارونما در پیش و پس آزمون
جدول 4-4. شاخصهای آماری مربوط به وزن گروه کراتین و دارونما
جدول 4-5. شاخصهای آماری مربوط به توده بدون چربی گروه کراتین و دارونما
جدول 4-6. شاخصهای آماری مربوط به کل مایعات بدن گروه کراتین و دارونما
جدول 4-7. شاخصهای آماری مربوط به کراتینین گروه کراتین و دارونما در پیش آزمون
جدول 4-8. شاخصهای آماری مربوط به میانگین حداکثر سرعت رکاب زدن گروه
جدول 4-9. مقایسه میانگین آمونیاک در پیش و پس آزمون گروه کراتین
جدول 4-10. مقایسه میانگین سرعت در پیش و پس آزمون گروه کراتین
جدول 4-11. مقایسه میانگین چابکی در پیش و پس آزمون گروه کراتین
جدول 4-12. مقایسه میانگین وزن در پیش و پس آزمون گروه کراتین
جدول 4-13. مقایسه میانگین توده بدون چربی در پیش و پس آزمون گروه کراتین
جدول4-14. مقایسه میانگین آمونیاک در دو گروه کراتین و دارونما
جدول4-15. مقایسه میانگین سرعت در دو گروه کراتین و دارونما
جدول4-16. مقایسه میانگین چابکی در دو گروه کراتین و دارونما
جدول4-17. مقایسه میانگین وزن بر حسب کیلوگرم در دو گروه کراتین و دارونما
جدول4-18. مقایسه میانگین توده بدون چربی در دو گروه کراتین و دارونما
جدول 4-19. خلاصه ای از تغییرات متغیرهای تحقیق در گروه کراتین و دارونما
جدول 4-20. خلاصه ای از اختلاف تغییرات متغیرها در دو گروه کراتین و دارونما
جدول 4-21. تغییرات متغیرهای وابسته به تحقیق در گروه کراتین و دارونما
جدول 4-22. اختلاف تغییرات متغیرهای وابسته به تحقیق در دو گروه کراتین و دارونما

فهرست شکلها:

شکل 2- 1. سنتز کراتین
شکل 3-1. مسیر حرکت در تست چابکی ایلینویز
نمودار 4-1. تغییرات آمونیاک خون در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما
نمودار 4-2. تغییرات سرعت در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما
نمودار 4-3. تغییرات توان در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما
نمودار 4-4. تغییرات چابکی در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما
نمودار 4-5. تغییرات وزن در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما
نمودار 4-6. تغییرات توده بدون چربی در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

پایان نامه تأثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال

عنوان کامل :

پایان نامه تأثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال

تعداد صفحات :

180

دسته :

تربیت بدنی

چکیده :

امروزه شاهد اجرای ماهرانه و خارق العاده ورزشکاران برجسته در صحنه‌های ورزشی هستیم، نمایشی از قدرت، خلاقیت و هنر که بی‌شک سوالات زیادی را در ذهن هر بیننده‌ای ایجاد می‌کند. چگونه می‌توان یک مهارت جدید را آموخت؟ چگونه این مهارت‌ها پیشرفت می‌کنند؟ و چگونه می‌توان تا این حد در اجرای مهارت‌ها پیشرفت کرد؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند بسیاری از نکات مبهم را روشن نماید.

یکی از اهداف اصلی تربیت بدنی، تسهیل فراگیری مهارت از طریق آموزش مناسب است. پژوهشگران علم تربیت بدنی همواره در تلاشند تا با معرفی روشهای علمی جدید، توانائی معلمان و مربیان را در آموزش افزایش دهند. بدن منظور دانشمندان رفتار حرکتی طی سالها تحقیق و مطالعه سعی کرده‌اند تا عوامل اثرگذار بر اجرا و یادگیری مهارت‌ها را شناسائی کنند.

بدون شک یکی از مهمترین عوامل مؤثر در فرایند یادگیری، نمایش مهارت است. نمایش  مهارت یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که مربیان تربیت بدنی از آن به منظور انتقال اطلاعات مربوط به مهارت به  فراگیر در یک زمان کوتاه استفاده می‌کنند. معلم  یا مربی تربیت بدنی به این دلیل مهارت را نمایش می‌دهد که باور دارد فراگیران نسبت به توصیف کلامی از این طریق، اطلاعات بیشتری را در زمان کوتاهی دریافت می‌کنند. معمولاً یک الگوی ماهر به منظور آموزش مهارت حرکتی جدید به فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سالهای اخیر، نظریه پردازان یادگیری حرکتی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا برای یادگیری مشاهده‌ای یک مهارت حرکتی، الگوی ماهر تنها نوع سودمند الگوست؟ (لی و وایت، 1990؛ پالاک و لی 1992). در این ارتباط تحقیقات زیادی نیز انجام گرفته است.

براساس نتایج این تحقیقات، درگیر شدن مشاهده‌گر در فعالیت های شناختی الگوی در حال یادگیری، یادگیری مهارت را تسهیل می‌کند. طرفداران الگوی درحال یادگیری معتقدند که الگوی ماهر به جای توسعة چگونگی درک و شناخت از اجرای مهارت، تقلید از جرای  مهارت را اجرا توسعه می‌دهد. به این دلیل که الگوی ماهر، اطلاعات بدون اشتباهی را به مشاهده‌گر ارائه می‌کند، در حالیکه الگوی در حال یادگیری مشاهده‌گر را درگیر فرایندهای حل مسأله می‌کند.

اخیراً، این رویکرد آموزشی سوالاتی را در مورد استفاده ترجیحی از مدل ماهر در یادگیری مشاهده‌ای مطرح کرده است. لیکن یافته‌های تحقیقی در این زمینه به نتایج قطعی و مسلمی دست نیافته است. بنابراین در این تحقیق، سعی شده است که تأثیر سطح مهارت الگو را بر یادگیری یک مهارت حرکتی مورد بررسی قرار دهد.

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه و بیان مسأله 
مقدمه 
بیان مسأله 
ضرورت و اهمیت تحقیق 
اهداف تحقیق 
فرضیه‌های تحقیق 
پیش فرضهای تحقیق 
محدودیت‌های تحقیق 
تعریف عملیاتی متغیرها 
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 
مقدمه 
زمینة نظری موضوع تحقیق 
اثر بخشی یادگیری مشاهده‌ای از دیدگاه دو نظریه یادگیری حرکتی 
تبیینهای اولیه اولیه از یادگیری مشاهده‌ای 
تبیین میلر و دلار 
توجیه بندورا از یادگیری مشاهده‌ای 
تحلیل اسکینر از یادگیری مشاهده‌ای 
مشاهدة نمایش چگونه بر یادگیری اثر می‌گذارد؟ 
عوامل مؤثر بر یادگیری مشاهده‌ای 
ویژگی‌های الگو 
ویژگی‌های نمایش 
ویژگی‌های مشاهده‌گر
توجیهات رشدی در الگودهی
پیشینه تحقیق 
نتیجه‌گیری 
فصل سوم: روش تحقیق 
روش تحقیق 
جامعه تحقیق و آزمودنیها 
متغیرهای تحقیق 
ابزار اندازه‌گیری 
روش جمع‌آوری اطلاعات 
نحوة اجرای آزمون  
مراحل آزمون 
روشهای آماری 
فصل چهارم: یافته‌های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها 
تجزیه و تحلیل توصیفی یافته‌ها 
تجزیه و تحلیل استنباطی یافته‌ها 
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری 
خلاصه تحقیق 
بحث و تفسیر یافته‌ها  
پیشنهادهای پژوهشی 
فهرست منابع

فهرست جداول:

 (1ـ4) امتیازات نتیجه اجرای مهارت سرویس ساده والیبال در گروه مشاهدة الگوی ماهر

(2ـ4) امتیازات نتیجة اجرای مهارت سرویس سادة والیبال در گروه مشاهده الگوی در حال یادگیری

(3ـ4) میانگین امتیازات الگو یا فرایند اجرای مهارت سرویس سادة والیبال برای گروه مشاهدة الگوی ماهر

(4ـ4) میانگین امتیازات الگو یا فرایند اجرای مهارت سرویس سادة ولیبال برای گروه مشاهدة الگوی در حال یادگیری

(5ـ4) نتایج آزمون تحلیل واریانس عاملی مرکب در مورد تأثیر گروه و مرحلة آزمون بر نتیجة اجرا

(6ـ4) نتایج آزمون تحلیل واریانس عاملی مرکب در مورد تأثیر گروه و مرحلة آزمون بر الگو یا فرایند اجرا

(7ـ4) نتایج آزمون تی مستقل برای متغیر نتیجة اجرا در دو گروه مشاهدة الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحلة پیش آزمون

(8ـ4) نتایج آزمون تی مستقل برای متغیر فرایند اجرا در دو گروه مستقل مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحلة پیش آزمون

(9ـ4) نتایج آزمون تی مستقل برای متغیر نتیجة اجرا در دو گروه مستقل مشاهدة الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحلة پس آزمون

(10ـ4) نتایج آزمون تی مستقل برای متغیر فرایند اجرا در دو گروه مستقل مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحله پس آزمون

(11-4) نتایج آزمون تی مستقل برای متغیر نتیجة اجرا در دو گروه مستقل مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحله یادداری

(12ـ4) نتایج آزمون تی مستقل برای متغیر فرایند اجرا در دو گروه مستقل مشاهدة الگوی ماهر ور در حال یادگیری در مرحله یادداری

فهرست نمودارها :

 (1ـ4) مقایسه نتیجة اجرای مهارت سرویس ساده والیبال بین مراحل مختلف آزمون در گروههای مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری   

(2ـ4) مقایسه الگو یا فرایند اجرای مهارت سرویس سادة والیبال بین مراحل مختلف آزمون در گروههای مشاهدة الگوی ماهر و در حال یادگیری 

(3ـ4) مقایسة نتیجة اجرای مهارت سرویس ساده والیبال بین گروههای مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحلة پیش آزمون 

(4ـ4) مقایسه الگو یا فرایند اجرای مهارت سرویس سادة والیبال بین گروههای مشاهدة الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحلة پیش آزمون 

(5ـ4) مقایسة نتیجة اجرای مهارت سرویس سادة والیبال بین گروههای مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحله پس آزمون 

(6ـ4) مقایسة الگو یا فرایند اجرای مهارت سرویس ساده والیبال بین گروههای مشاهده الگو ماهر و در حال یادگیری در مرحله پس آزمون 

(7ـ4) مقایسة نتیجة اجرای مهارت سرویس سادة والیبال بین گروههای مشاهدة الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحلة یادداری 

(8ـ4) مقایسة الگو یا فرایند اجرای مهارت سرویس سادة والیبال بین گروههای مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری در مرحله یادداری


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر

عنوان کامل :

پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر

تعداد صفحات :

200

دسته :

پایان نامه , روانشناسی

چکیده :

جامعه‌ی پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند . در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ،مخترعین ، مبتکرین، صنعتگران و... است برای اداره سازمان‌های اجتماعی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق نیاز است ، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود.

بسیاری بر این عقیده‌اند که خلاقیت امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عده‌ای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست . عده‌ای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود ، بیشترین بهره را برده‌اند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس می‌توان خلاقیت را با آموزش ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند. تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت می‌دانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره می‌برد یکی زیاد یکی کم(پیرخایفی،1376). این تحقیقات نشان داده است که رشد و پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران کودکی آغاز می‌شود و در دوران دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک می‌شود. البته اگر این توانایی در انسان پرورش یابد تا پایان عمر به غنای والای علمی آن افزوده می‌شود.

پیرخایفی (1376) آموزش خلاقیت را امری حیاتی می‌داند که باید در سطوح مختلف تحصیلی به صورت همگانی انجام گیرد و این آموزش همگانی متضمن انعطاف پذیری ذهن ، توانمندی شخصیت انسان (پرورش روحیه‌ی استقلال و اعتماد به نفس) و ایجاد زمینه و بسترهای مناسب اجتماعی فردی و خانوادگی است. جدای از آموزش همگانی و عمومی آموزش ویژه نیز از ضروریات است . با آموزش ویژه، فکر به طور خاص در یک زمینه ، مهارت مطلوب و مناسب را کسب می‌کندو به اصطلاح اهل علم تخصص می‌یابد. تفاوت اساسی موجود میان آموزش همگانی و آموزش ویژه این است که در آموزش همگانی فرد یاد می‌گیرد که چگونه در خدمت خود باشد و قابلیت‌های خود را بشناسد و به استعدادهایش در زمینه‌های مختلف پی ببرد، امّا در پرورش ویژه فرد علاوه بر شناخت قابلیت‌های خود به خدمات اجتماعی نیز توجه می‌کند و یاد می‌گیرد که چگونه در خدمت جامعه باشد و خود را وقف اجتماع نماید . فرد به صرف داشتن اندیشه‌های خلاق به ما تضمین نمی‌دهد که حتماً این اندیشه را در هر سطحی از خلاقیت که می‌خواهد باشد می‌تواند به مرحله بازدهی و تولید برساند قطعاً در این راه عوامل شخصیتی بسیاری وجود دارند که مانع از به نتیجه رسیدن اندیشه خلاق افراد می‌شوند. عواملی چون ـ اعتماد به نفس پایین ـ نبود اراده و پشتکار ـ اضطراب ـ تشویش خاطر ـ دل نگرانی ـ وسواس ـ خود کم بینی ـ حساس نبودن نسبت به پدیده‌ها ـ تمایل به همرنگی و یکنواختی فکر از عواملی به شمار می‌‌روند که راه را بر اندیشه خلاق می‌بندد . از این رو تدارک دیدن زمینه‌ای که باعث برطرف ساختن عوامل شخصیتی ذکر شده می‌شود ، مهمترین قدم برای رشد اندیشه به شمار می‌رود. در این میان تأکید ویژه بر نقش خانواده و در مرحله‌ی دوم مدرسه است .

ادیسون (به نقل از میرزا آقایی ، 1382) اظهار می‌دارد که : تمام پیشرفتهای عالم گیرش من جمله اختراع برق را مدیون تفکر منظم و یادداشت برداری دقیق است . این گفته ادیسون نقش نوشتن را واضح و روشن بیان می‌کند.

 

فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

تعاریف عملیاتی متغیرها

نوع متغیرهای تحقیق

مراحل اندازه‌گیری متغیرها

تعریف متغیرها

فصل دوم : ادبیات پژوهش

خلاقیت چیست ؟

تعریف خلاقیت

روند شکل گیری خلاقیت

خصوصیات افراد خلاق

راه‌های پرورش خلاقیت

موانع خلاقیت

انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری

نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق

محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت

نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق

تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق

نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق

تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق

نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت

نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت

تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق

مروری بر تحقیقات انجام شده

فصل سوم : روش پژوهش

نوع تحقیق

جامعه آماری و ویژگی‌های آن

روش نمونه‌گیری و حجم نمونه

ابزار گردآوری داده‌ها

پایایی و روایی پرسشنامه‌ها

پایایی و روایی آزمون خلاقیت

پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت

پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته

شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها

نمره‌گذاری آزمون خلاقیت

نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم : یافته‌های تحقیق

یافته‌های توصیفی

یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی)

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری

بحث و نتیجه‌گیری

پیشنهاد نظری و علمی پژوهش

محدودیت‌های پژوهش

منابع و مأخذ

پیوست‌ها

پرسشنامه شماره (۱) پرسشنامه محقق ساخته

پرسشنامه شماره (۲) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)

پرسشنامه شماره (۳) آزمون خلاقیت جمال عابدی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

پایان نامه بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی شهرشتان اسلامشهر

عنوان کامل :

پایان نامه بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی شهرشتان اسلامشهر

تعداد صفحات :

100

دسته :

روانشناسی

چکیده :

در این تحقیق به بررسی رابطة هوش و خلاقیت و همچنین مقایسة بهرة هوشی و خلاقیت دانش‌آموزان دختر و پسر پرداخته شده است.

جامعه آماری ما در این تحقیق دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان اسلامشهر می‌باشد.

حجم نمونه ما در این تحقیق 100 نفر می‌باشد که از این 100نفر پسر 50 نفر و 50 دختر می‌باشند.

و جهت انتخاب نمونه‌ها از نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده شده است.

در این پژوهش از آزمونهای ریون برای سنجش هوش و آزمون خلاقیت تورنس جهت شنجش خلاقیت دانش‌آموزان مقطع دبیرستانهای شهرستان‌ اسلامشهر استفاده گردیده است.

در این پژوهش چهار فرضیه مطرح گردیده است.

  1. بین میزان بهرة هوشی و خلاقیت دانش‌آموزان پسر همبستگی وجود دارد. نتایج تحیق حاضر نشان می‌دهد که ضریب همبستگی محاسبه شده بین بهرة هشی و خلاقیت دانش‌آموزان پسر (43%) که در سطح (1%) می‌باشد، معنادار  می‌باشد.
  2.  بین میزان بهرة هوشی و  خلاقیت دانش‌آموزان دختر همبستگی وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که ضریب همبستگی محاسبه شده بین میزان بهرة هوشی و خلاقیت دانش‌ آموزان دفتر (9%) که در سطح (1%) می‌باشد، معنادار است.
  3.  بین میزان بهرة هوشی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که  محاسبه شده میزان بهره هوشی دانش آموزان دختر و پسر (575/0) در سطح (5/0) معنادار نیست، یعنی بین آنها تفاوت معناداری وجود ندارد.

 بین میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که t محاسبه شده میزان خلاقیت دانش‌آموزان دختر و پسر (08/2) در سطح (5/0) معنا‌دار می‌باشد.

فهرست مطالب:
 
تقدیم و تشکر
 چکیده تحقیق 
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه‌های تحقیق
تعاریف نظری و عملیاتی واژه‌ها
فصل دوم :  (ادبیات و پیشینه تحقیق)
تعریف خلاقیت
ماهیت استعداد خلاق
رابطة خلاقیت و محیط خانوادگی
مردان و زنان خلاق
روشهای پرورش خلاقیت
عوامل موثر بر خلاقیت‌
تمرکز به عنوان کلید خلاقیت
برای پرورش خلاقیت کنکاش مغزی بهترین خلاقیت است
محیط مساعد برای ایجاد رفتار خلاق
عواملی که مانع خلاقیت می‌شوند
خلاقیت و هوش
هوش چیست
تقسیمات و طبقه‌بندی هوش
عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش
تحقیقات انجام شده
فصل سوم : (روش اجرای تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه‌گیری
ابزار اندازه‌گیری (اعتبار آزمون)
روش جمع‌آوری اطلاعات
روش آماری
فصل  چهارم : (تجزیه و تحلیل داده‌ها)
توصیف داده‌ها
فصل پنجم :
مقدمه
خلاصة تحقیق
یافته‌های تحقیق
پیشنهادها
محدودیتها
منابع
ضمائم

فهرست جداول :

جدول 1-4 میانگین و انحراف استاندارد دانش‌آموزان پسر در حوزة هوش و خلاقیت

جدول 2-4 میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان دختر در حوزة هوش و خلاقیت        

جدول 3-4 آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش‌آموزان پسر در حوزة هوش و خلاقیت  

جدول 4-4 آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان دختر در حوزة هوش و خلاقیت           

جدول 5-4 آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزة هوش     

جدول 6-4 آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزة خلاقیت

 

فهرست نمودارها:                                                                                    

نمودار شماره 1 : نمودار چند ضلعی نمرات دانش‌آموزان دختر و پسر در حوزة هوش

نمودار شماره 2: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزة خلاقیت           

نمودار شماره 3: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزة هوش           

نمودار شماره 4 : نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزة خلاقیت          

نمودارشماره 5 : نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزة هوش    

نمودار شماره 6 : نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزة خلاقیت   


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

پایان نامه بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهکارهای مناسب برای بهینه‌سازی فرایند موجود

عنوان کامل :

پایان نامه بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهکارهای مناسب برای بهینه‌سازی فرایند موجود

تعداد صفحات :

50

دسته :

پایان نامه, زیست شناسی

چکیده :

اجتماعات انسانی از دیرباز پس از مورد استفاده قرار دادن منابع مختلف طبیعی موجود بر روی کره زمین، قسمت‌های غیرقابل مصرف و زاید آن را دفع می‌نمودند. این موضوع مشکل حادی را برای آنها و محیط‌شان ایجاد نمی‌کرد. زیرا تعداد و توزیع انسانهای موجود بر روی کره زمین به نسبت مساحت این کرة خاکی خیلی کم بود اما امروزه به دلیل افزایش تعداد، توزیع جمعیت و به دنبال آن تحولات پدید آمده در میزان و کیفیت مواد مصرفی، معضل تولید و دفع زایدات به نحوه بارزی گریبانگیر حیات جوامع بشری به ویژه شهرها گردیده است. گرچه دفن بهداشتی مواد زاید جامد شهری، سالهاست که مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از نقاط دنیا توانسته است، بهداشت عمومی و سلامت جامعه را تأمین کند ولی هنوز مورد قبول عامه مردم قرار نگرفته است. عناوینی مانند، دفن و دفن بهداشتی و تلنبار زباله بارها به جای یکدیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هنوز هم خیلی از مردم فرق بین دفن، دفن بهداشتی و تلنبار کردن زباله را نمی‌دانند. به عبارت دیگر در صورتی که عملیات دفن مواد به صورت کاملاً استاندارد و براساس ضوابط صحیح و دقیق دفن بهداشتی صورت نگیرد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی به وجود خواهد آمد. فقط یک محل دفن بهداشتی که در محل مناسبی قرار گرفته و از طراحی خوبی برخوردار باشد و نیز عملیات آن کاملاً صحیح و دقیق انجام پذیرد می‌تواند جوابگوی استانداردهای بهداشت عمومی و سلامت بوده، از شرایط لازم برای جلوگیری از آلودگی آب و خاک و هوا برخوردار باشد که در اینجا بحث مدیریت دفع مواد زائد جامد شهری مطرح می‌گردد.

مواد زاید جامد شهری شامل تمام مواد زاید حاصل از فعالیت‌هایی است که در شهر انجام می‌گیرد. این مواد هم از نظر منبع تولید و هم از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی تنوع بسیار زیادی دربر دارد. در یک شهر، بخش‌های مختلفی در فعالیت هستند و هر بخش نیز در تولید مواد زاید شهری نقش دارد. بخش‌های خانگی، تجاری، حمل و نقل، صنعتی، درمانی، بهداشتی و خدمات، هرکدام مواد زایدی با خصوصیات ویژه‌ای تولید می‌کنند. به همین دلیل هم، مواد زاید جامد شهری دارای طیف وسیعی است. از نظر حجم نیز از ذرات ریز گردوغبار گرفته تا وسایل اسقاطی، مثل بدنه اتومبیل، یخچال و میز و صندلی، در این زایدات وجود دارند از نظر خطرناک بودن نیز، شامل مواد زاید غیرقابل فسادپذیر است و هم مواد زاید کاملاً خطرناک، مثل مواد زاید بیمارستانی را دربر می‌گیرد، از نظر فیزیکی و حجم ظاهری نیز طیف کاملاً ناهمگونی از زایدات در یک شهر بروز می‌کند. کمیت مواد زاید جامد شهری نیز ناهمگونی زیادی را شامل می‌شود.

فهرست مطالب :

مقدمه
1ـ اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق:
2ـ چارچوب نظری تحقیق
شکل 1- عناصر موظف و رابطه آنها در سیستم مدیریت مواد زاید جامد شهری
1ـ2ـ تولید مواد زائد جامد:
2ـ2ـ ذخیره و جابجایی مواد زائد در محل تولید:
3ـ2ـ جمع‌آوری مواد زاید جامد:
1ـ3ـ2ـ روش جمع‌آوری خانه به خانه:
2ـ3ـ2ـ روش انبار موقت:
3ـ3ـ2ـ استفاده از روشهای سنتی:
4ـ3ـ2ـ استفاده از استقرار مخازن در معابر و خیابانها:
ضرورت وجود برنامه ذخیره موقت و ایستگاههای انتقال:
4ـ2ـ بازیافت مواد زائد جامد:
جدول 1 ـ بازیافت مواد معمولی و فواید آن
جدول 2ـ بازیافت مواد مصنوعی و فواید آن
1ـ4ـ2ـ کمپوست مواد زائد جامد:
جدول 3ـ مواد تشکیل دهنده کمپوست
الف) کمپوست خام:
ب) کمپوست تازه:
ج) کمپوست کامل:
د) کمپوست ویژه:
1-1-4-2- روش سنتی
2-1-4-2- روش روباز:
3-1-4-2- روش تکنیکی:
5-2- حمل و نقل مواد زائد جامد:
6-2- دفع مواد زائد جامد:
1ـ آبرفتهای فلات قاره:
2ـ روانه‌های بازالت:
3ـ لس:
4ـ شیست:
5ـ مخروط افکنه‌ها و آبرفتهای دره‌ساز:
1-6-2- انتخاب محل دفن زباله:
2-6-2- دفع مواد زائد جامد بیمارستانی:
3ـ سیستم مدیریت مواد زاید جامد شهری در ایران
4ـ موقعیت جغرافیائی منطقه مورد مطالعه:
فرضیه‌های تحقیق
اهداف تحقیق
سابقه تحقیق در ایران
طرح‌های پژوهشی انجام شده در سطح شهرستان زابل:
7ـ تشکیلات اداری و پرسنلی مواد زاید جامد شهر زابل
شکل 2- تشکیلات سازمانی شهرداری شهر زابل
شکل 3- تشکیلات مربوط به جمع‌آوری مواد زاید جامد شهری زابل
8 ـ کلیاتی در ارتباط با خصوصیات اکولوژیکی منطقه مورد مطالعه
منابع


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه در تهران

عنوان کامل :

بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه در تهران

تعداد صفحات :

110

دسته :

شیمی , پایان نامه

چکیده :

اختلالات روانی مشکلات جدی و شایعی هستند که در سراسر دنیا مشاهده می شود. 14 درصد از تمامی ناتوانایی ها به علت اختلالات روانی، اجتماعی و عصبی بوده است و این موارد 20 درصد از کل مراجعین به مراکز بهداشتی عمومی را تشکیل می دهند.

     افزون بر آنها بر پایه برآوردهای سازمان جهانی بهداشت (1993) در دنیا حدود 500 میلیون نفر از اختلالات روانی رنج می برند که از این عده حدود 25 میلیون نفر مبتلا به اسکیزوفرنی نزدیک به 150 میلیون نفر مبتلا به اختلالات نوروتیک می باشند. و بیشتر این موارد در کشورهای در حال توسعه دیده می شود. از طرفی همین سازمان معتقد است حجم مسائل رفتاری و روانی در این کشورها رو به فزونی است و این افزایش تا حدود زیادی وابسته به رشد جمعیت و تغییرات سریع اجتماعی مانند شهرنشینی و فروپاشی خانواده های گسترده و تغییر در شیوه های زندگی مردم و مشکلات اقتصادی می باشد. (منبع 15 ، ص19)

     مروری بر مطالعات همه گیرشناسی که طی 3 دهه گذشته انجام شد نشان می دهد که میزان شیوع اختلالات روانی در کشورها و فرهنگهای مختلف به علت تفاوت در روشهای نمونه گیری، متنوع بودن ابزارهای مورد استفاده، تکنیکهای مختلف مصاحبه و نوع نظامهای طبقه بندی، متفاوت گزارش گردیده است.

فهرست مطالب:

فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
سوالات پژوهش

فصل دوم
نظام آموزش و پرورش
تاریخچه مدیریت
انواع مدیریت
ویژگیهای مدیریت آموزشی
بهداشت روانی
پیشگیری از بیماریهای روانی
اختلال روانی
توصیف و طبقه بندی اختلالات روانی
نوروز
روان پریشی (پسیکوز)
اختلال شخصیت
معلولیت روانی
اختلالات عاطفی
تعاریف نظری اختلالات روانی
پارانوئید
اسکیزوفرنی
افسردگی
هیپومانی
هیستری
هیپوکندری
پسیکوپات
پسیکاستنی
پیشینه تحقیق
تاریخچه آزمونها
آزمونهای روانی
پرسشنامه های شخصیتی
پرسشنامه شخصیت سنج چند وجهی مینه سوتا (MMPI)
استاندارد جدید MMPI
فرم کوتاه شده MMPI

فرم کوتاه شده MMPI

فصل سوم
جامعه و نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
اعتبار و روایی
روش گرد آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم
داده های توصیفی

فصل پنجم
نتیجه گیری
مقایسه داده های پژوهش حاضر با تحقیقات گذشته
پیشنهادات
محدودیتها
پرسشنامه MMPI

فهرست جداول

جدول ۱- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس گروه بندی سنی
جدول ۲- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس میزان تحصیلات
جدول ۳- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس تاهل
جدول ۴- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس سابقه کاری
جدول ۵- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپوکندری
جدول ۶- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر افسردگی
جدول ۷- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیستری
جدول ۸- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکوپاتی
جدول ۹- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پارانویا
جدول ۱۰- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکاستنی
جدول ۱۱- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر اسکیزوفرنیا
جدول ۱۲- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپومانی
جدول ۱۳- بررسی میزان شیوع هیپوکندری درمدیران بر حسب سن
جدول ۱۴- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب سن
جدول ۱۵- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب سن
جدول ۱۶- بررسی میزان شیوع پسیکوپات درمدیران بر حسب سن
جدول ۱۷- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب سن
جدول ۱۸- بررسی میزان شیوع پسیکاستنی درمدیران بر حسب سن
جدول ۱۹- بررسی میزان شیوع اسکیزوفرنیا درمدیران بر حسب سن
جدول ۲۰- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب سن
جدول ۲۱- بررسی میزان شیوع هیپوکندری درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۲- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۳- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۴- بررسی میزان شیوع پسیکوپاتی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۵- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۶- بررسی میزان شیوع پسیکاستنی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات

جدول ۲۷- بررسی میزان شیوع اسکزوفرنیا درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۸- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات
جدول ۲۹- بررسی میزان شیوع هیپوکندری درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۰- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۱- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۲- بررسی میزان شیوع پسیکوپاتی درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۳- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۴- بررسی میزان شیوع پسیکاستنی درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۵- بررسی میزان شیوع اسکیزوفرنیا درمدیران بر حسب سابقه کار
جدول ۳۶- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب سابقه کار

فهرست نمودارها
نمودار ۱ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس گروه بندی سنی                
نمودار ۲ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس میزان تحصیلات               
نمودار ۳ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس میزان تاهل                      
نمودار ۴ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس سابقه کاری                      
نمودار ۵ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپوکندری                                
نمودار ۶ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر افسردگی                                    
نمودار ۷ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیستری                                     
نمودار ۸ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکوپاتی                                  
نمودار ۹ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پارانویا                                         
نمودار ۱۰ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکاستنی                               
نمودار ۱۱ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر اسکیزوفرنیا                              
نمودار ۱۲ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپومانی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

عنوان کامل :

بازیافت دی اتانول آمین از پساب های صنعتی

تعداد صفحات :

100

دسته :

شیمی

چکیده :
یک مطالعه دربارة فرآیند تقطیر چند مرحله ای برای بازیافت DEA از محلولهای آلوده ارائه گردیده است. این قبیل محلولها مشکلات جدی را در کارخانجات گاز و پالایشگاههای نفتی بوجود آورده اند . بدلیل فراریت بعضی از اجزاء تشکیل دهنده شان نمی توانند به آاسانی خالص شوند. این فرآیند جدید از هگزادکان به عنوان مایع حامل بی‌اثر برای حصول اطمینان از توزیع مناسب مایع در ستون تقطیر ، به منظور جلوگیری از آلودگی و سهولت تفکیک اجزاء غیرفرار استفاده می کند. در این پروژه فرایند با داده های تعادل فازی نوین بین مخلوط دی اتانول آمین، بی(هیدروکسی اتیل) پیپرازین، تری(هیدروکسی اتیل) اتیلن دی آمین، آب و هگزادکان توضیح داده شده است. خصوصیات فیزیکی طراحی شدة ماده حامل بی اثر مورد بحث قرار می گیرد و رهنمودهایی جهت انتخاب آن ارائه گردیده اند. از مدل ضریب فعالیت دو مایع غیر تصادفی به طور موفقیت آمیز جهت نمایش یا ارائه داده های تعادلی استفاده می شود. فرآیند تقطیر برای عمل خلوص سازی محلول‌های آمین آلوده شده، توصیف شده است. فرآیند تقطیر چند مرحله‌ای و مایع حامل بی اثر(هگزادکان) استفاده می شود. از ستون تقطیر با قطر داخلی 50 پیشنهاد شده با شبیه سازاسپن(ASPEN) را تائید کند و از خصوصیات فیزیکی مایع حامل بی اثر ارائه شده در فصل دوم استفاده می کند . بعنوان مثال، برای تفکیک ناخالصی های محلول دی اتانول آمین فاسد شده تحت شرایط خلاء راندمان خوبی به دست آمده بود. نتایج با تقطیر تک مرحله ای مرسوم برابر هستند.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی

عنوان انگلیسی مقاله: The Impact Of Human Resourcr Managment Practices On Turnover
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

تاثیر مدیریت منابع انسانی در زمینه سرمایه‏های برگشتی، محصولات عملیات مالی شرکت: این مقاله ارزیابی خطوط ارتباطی بین سیستم‏های با عملیاتی با اجرای عالی و کارهای شرکت را مورد توجه قرار می‏دهد. نتایج براساس نمونه ملی تقریباً از هزار شرکت نشان می‏دهد که این عملیات تاثیر بسیار مهم آماری و اقتصادی بر روی هم نتایج کاری کارنه‏انی جنبره نشده و هم سنجشهای بلند مدت و کوتاه مدت عملیات مالی شرکت دارد. حمایت از پیش‏بینی‏هایی که عملیات کاری با اجرای مالی بر روی کارهای شرکت در قسمت موکول به ارتباط بین آنها هست و با استراتژی‏های که محدود می‏باشند ارتباط دارد.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله دارایی

عنوان انگلیسی مقاله: Asset
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله دارایی
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 35

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

وازه« دارایی«در حسابداری و تجارت به معنای منابع کنترل شده است که توسط یک واحد اقتصادی مستقل و در نتیجه مبادلات و قراردادهایی که در گذشته صورت گرفته و یا مزایای اقتصادی قرار دادهای آتی بدست می آید .

ویژگی های دارایی

دارایی ها سه ویژگی مهم دارند:

  • آنها سود شرکت را که مستلزم داشتن ظرفیت مناسب ،کار غیر گروهی و یا ترکیب آن با دیگر دارائی های شرکت ،در مورد سود جهت یافته واحدهای تجاری ،مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم برای شبکه جریانهای نقدینگی آتی در مورد سازمانهای بدون بازدهی برای ارائه خدمات مورد نیاز ترسیم می کنند.
  • یک واحد تجاری مستقل دارائی ها را در رساندن به سود دهی کنترل نماید
  • یک معامله یا قرارداد باعث می شود که حق کنترل سودی که در گذشته بدست آمده است به شرکت داده شود.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری

عنوان انگلیسی مقاله: OPERATIONS RESEARCH: THE PRODUCTIVITY ENGINE
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

کانون اصلی توجه OA برای مدیریت عبارتند از تعیین مراحلی که می توان به واسطه آنها به بهبود بهره وری دست یافت . تحقیق در عملیات به عنوان ابزار ارزشمندی در این تحقیق به شمار می رود و می توان از آن به عنوان رشته ای یاد کرد که به ایجاد و مدیریت بهبود بهره وری تخصیص یافته است . پژوهشگران عملیاتی روشهای دستیابی به سطوح بالای عملکرد را شناسایی می کنند . آنها از طریق ادراک مشکلات در سطح سازمانی به بهبود بهره وری دست می یابند . راه حل های آنها به طور طبیعی از روشی نشات می گیرد که به واسطه آن می توان این مشکلات را توصیف ، درک و ارائه کرد . روش یک پژوهشگر عملیاتی عبارتند از تجزیه و تحلیل خصوصیاتی چون سود ، هزینه ، راندمان و سایر موارد عملی و قابل سنجش . تحقیق در عملیات یا به عبارت دیگر به کاربردن روشهای تحلیلی پیشرفته در جهت اتخاذ تصمیمات بهتر تحت عنوان علم برتر نامیده می شود . سازمانهایی که در شناسایی فرصت هایی که می توان از آنها در جهت بهبود بهره وری ذاتی موجود در ساختار شرکت استفده کرد به O.R (تحقیق در عملیات) اعتماد نمی کنند احتمالا کمتر از توان بالقوه خود به فعالیت می پردازند . دامنه اندوخته های حاصله به واسطه الگوهای O.R بسیار گسترده است ( از مبالغ نسبتا کم تا مبالغ چند میلیارد دلاری) نمونه هایی از بهبود بهره وری که بدون وجود O.R هرگز امکان پذیر نبود در مطالعه شرکت هایی چون سیرز ، ویرهالر ، تاکوبل ، HP ، پروکتر و گمبل مشاهده می شود .

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید